אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מכללות בישראל - מידע

מכללות בישראל יש במגוון רחב. חלקן מכללות פרטיות וחלקן מהוות שלוחות של אוניברסיטאות במיקומים שונים בארץ. מכללות בישראל עשויות גם להתמחות בתחומים שונים כגון הנדסה או משפטים, כפי שקורה בכמה מהמכללות הממוקמות בישראל. חשוב לשים לב כי לא כל מכללה זכאית להיקרא מכללה אקדמית, ולשם כך דרוש אישור מיוחד מהמועצה להשכלה גבוהה.

 

מכללות בישראל- סקירה כללית

בישראל קיימות מספר מכללות אקדמיות אשר פועלות תחת פיקוחה של המועצה הישראלית להשכלה גבוהה, ובשל כך בוגריהם זכאים לתואר ראשון אקדמי עם סיום הלימודים. מתוך קבוצה זו של מכללות בישראל, חלק הן מכללות פרטיות (בהן שכר הלימוד אינו תחת פיקוח או סבסוד ולכן גבוה יותר) וחלקן מכללות ציבוריות ששכר הלימוד בהן דומה לשכר הלימוד באוניברסיטאות. בנוסף לכל אלו ישנן בישראל גם מכללות המהוות שלוחות של מוסדות להשכלה גבוהה שבסיסים בחו"ל. סוג נוסף של מכללות בישראל הוא מכללות מקצועיות המכשירות טכנאים והנדסאים. מכללות בישראל מסוג זה אלו אינן אקדמיות אך נמצאות תחת פיקוח של המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית.

 

תחומי לימודים אפשריים במכללות בישראל

 

ישנם תחומי לימוד מגוונים ושונים שאפשר ללמוד במכללות בישראל. בין היתר מדובר בתארים במשפטים, הכשרת מורים, מקצועות הנדסה (כדון הנדסת חשמל או הנדסת חומרים), לימודי ניהול ותקשורת ועוד. מכיוון שישנן מכללות המתמחות בתחום לימודים מסויים, עשוי להיות יתרון של לימודים במקום מסוג זה. היתרון הוא בלימודים במוסד אשר מתמחה בתחום הספציפי באופן שיכול לאפשר השכלה רחבה וממוקדת יותר בתחום הלימודים הנבחר.

 

מכללות בישראל – יתרונות וחסרונות

 

קיים הבדל מהותי בין לימוד באוניברסיטה לבין לימודים המתבצעים במסגרת מכללות בישראל. אחד ההבדלים המהותיים ביותר, במקרה של מכללות שאינן אקדמיות, הוא ההפרש בעלויות שכר הלימוד. מכללות פרטיות בישראל גובות לרוב שכר לימוד גבוהה בהרבה מאשר אוניברסיטאות או מכללות בישראל שהן אקדמיות. הסיבה לכך נעוצה בכך שאלו אינן מקבלות תקציבים מהמדינה ועם זאת מעמידות בפני הסטודנטים תשתית ארגונים ומוסדית לצרכי הלימודים. בחלק מהמקרים העובדה שמדובר במכללה פרטית מגבירה את היוקרה של תעודת הבוגר שמופקת מהמכללה, וזו עשויה להוות יתרון לאחר הלימודים בחיפוש עבודה. מכללות בישראל שהן אקדמיות ובנויות כשלוחה של אוניברסיטה בארץ טומנות בחובן יתרון נוסף. הסטודנטים הלומדים במכללות אלו נהנים מהמוניטין של תעודת בוגר מהאוניברסיטה הנותנת חסות למכללה, אך גם נהנים מללמוד במקום בארץ שאינו ירושלים, תל אביב, חיפה, רמת גן או באר שבע. לדוגמא, מי שמתגוררים בצפון ומעוניינים בתואר של אוניברסיטה, יכולים ללמוד בקרבת מקום במכללות בישראל שהן שלוחה של אחת האוניברסיטאות מבלי לעבור דירה.  

 

תנאי קבלה של מכללות בישראל

 

תנאי הקבלה עבור לימודים עשויים להשתנות בין מכללות בישראל. הדבר נכון בעיקר עבור מכללות שאינן תחת פיקוח של המועצה להשכלה גבוהה. הסיבה עשויה לנבוע מכך שהן מוסדות פרטיים שזכאיים לקבוע תנאי קבלה משל עצמם שאינם מחייבים מוסדות אחרים. בהתאם לכך, ישנן מכללות בישראל שבכדי להתקבל אליהן אין צורך במעבר של בחינה פסיכומטרית כיוון שהקבלה נקבעת על סמך ציוני בגרות או סמך. זה מהווה יתרון מאוד גדול עבור מי שחרדים מפסיכומטרי או שהיו רוצים לוותר על התענוג. בנוסף לכך, במקרים בהם ציוניהם של המועמדים לא מספיקים לעבור את רף תנאי הקבלה במוסדות אחרים שהם אוניברסיטאיים, ניתן לפנות למכללות בהן תנאי הקבלה עשויים להיות שונים.


אודות מחבר המאמר

אתר Elimudim - כל מה שנחוץ לדעת על לימודים בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.