אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפקת יום כיף לעובדים

יום כיף הוא אחד הכלים המצוינים, אשר מסייעים למקום העבודה ולעובדים את האפשרות לצאת מהשגרה, להשתחרר, להתקרב. יש יתרונות רבים בהפקת יום כיף למקום העבודה ולעובדים, וההשלכות של יום כיף משמעותיות מאד. יום כיף הוא הזדמנות עבור העובדים בעסק, בחברה ובמפעל לצאת מסביבת העבודה המוכרת, הרגילה, והידועה.ישנן פעילויות מגוונות והמון תכניות שמציעות גיבוש לעובדים, יצירת מרחב לשוחח ולהכיר מכיוונים אחרים. אם מבלים את כל אלו באווירה המתאימה ובנוף המתאים, הרי שההשפעה של יום כיף על העובדים ועל סביבת העבודה יכולה להיות מועילה מאד. כאשר פוגשים את שאר העובדים בסיטואציות שלא מאפיינות את חיי היום יום בעבודה, זוכים להכיר אדם חדש.

תכנון יום כיף

כאשר מתכננים יום כיף לעובדים, השאלה העיקרית שיש לשאול היא מה המטרה של יום הכיף הזה? לעיתים מדובר ביום התאווררות בלבד ויציאה משותפת מהמשרד. לעיתים נראה כי יחסי העבודה בין האנשים זקוקים לרענון, לעיתים החברה או העסק עוברים שינויים מהותיים. ברגע שמגדירים את המטרה של יום כיף, כל מה שנותר הוא לתכנן את הדרך בה הוא יוצא לפועל באופן המתאים ביותר לחברה.

לבחור יום כיף מתאים

חברות רבות נוהגות לפנק את העובדים שלהן ביום כיף אתגרי אשר כולל כל מיני משימות אקסטרים שהקבוצה מבצעת ביחד. שיתוף הפעולה, העשייה המשותפת, ההתמודדות עם קשיים בשטח הן לכשעצמן ערך מוסף רב אשר תרומתו לסביבת העבודה משמעותית ביותר. יום כיף אתגרי יכול לכלול בדרך כלל משחק "פיינטבול", פעילויות שונות של ספורט אתגרי כגון קיאקים, סנפלינג, גלישת צוקים ועוד. יום כיף אתגרי בדרך כלל משפיע מאד על היחסים בין העובדים כיוון שהאפקט של "יציאה מהקופסא" בולט מאד. המעבר החד מהמשרד או סביבת העבודה הסגורה, אל עבר מרחבים פתוחים של שיט משותף בקיאקים או הפעלה משותפת של סנפלינג, מותיר אצל העובדים טעם טוב אשר מרענן ומקרב בין העובדים.

יום כיף של פינוקים

סוג נוסף של יום כיף השונה במהותו מיום כיף אתגרי, הוא יום כיף של פינוקים. בלי התמודדויות, בלי אתגרים או אקסטרים, פשוט יום כיף שלוקח את העובדים כולם ומעניק להם מתנות אחת אחרי השנייה כגון שיט משותף, ארוחת צהריים מפנקת, צפייה בהצגה או הזמנת הרצאה מעניינת. יום כיף כזה בעיקר יכול להעניק לעובדים תחושת רווחה,  תחושה של חופש ושחרור מהלחצים שבעבודה, הטענת מצברים ועוד. לפעמים נכון וחכם לשלב בין שני הסוגים של יום כיף, הרי לא כולם אוהבים יום כיף שמוקדש כולו לספורט אתגרי, ולא כולם אוהבים יום כיף שעוסק רק בפינוקים. האיזון בין השניים חשוב. לעיתים יכול המעביד לשתף את העובדים או נציג מטעם העובדים בתכנון של יום כיף, על מנת להיות קשוב יותר לרצונם ולציפיותיהם של העובדים. בכל מקרה, הפקת אירועים חכמה של יום כיף לעובדים כדאי שתכלול את מטרת היום, לוח הזמנים, ההוצאות הכספיות ולא פחות חשוב מכל אלו: משוב שיוגש בסוף היום לעובדים על מנת לשפר ולשמר לקראת יום כיף נוסף. אם יום כיף נועד לשפר ולרומם את מצב רוחם של העובדים, או לקרב ביניהם, כדאי לבדוק אם אכן הושגו המטרות.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.