אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מכונות קפה זה עניין של תרבות

 

צריכת הקפה בישראל עומדת על כשלושה קילוגרם לשנה ונמצא במגמת עלייה מתמדת. מעבר לכך נדמה שבישראל תרבות הקפה הולכת ומתרחבת ואנשים רבים כבר אינם מסתפקים בקפה שגרתי.  בהמשך לכך, חברות רבות כמו עלית מציעים שלל מכונות קפה שיספקו לכם את המשקה האהוב גם בבית וגם במקומות העבודה.

תרבות הקפה

הקפה מיוצר מהמסה של פולי קפה טחונים. שני זני הקפה המוכרים ביותר הם הרובוסטה  והערביקה שנחשב לפחות חזק ומר.בתרבויות שונות יש טקסי קפה מגוונים ושלל דרכים להכין את הקפה שלהם. התימנים לדוגמא מבשלים וחולטים את קליפות פולי הקפה למשקה בשם "גישר" שדומה במראהו לתה. בארץ נוהגים חלק מהתימנים להכין אותו בעיקר לקראת שבת.  גם לאתיופים יש טקס קפה מיוחד בשם "בוּנה" הכולל תהליך הכנה ארוך של פולי קפה ירוקים. תהליך הכנת הקפה נעשה לעיני האורחים. נוסף לאלו, השיטה המוכרת ביותר בארץ (למעט שיטת הקומקום החשמלי) היא הרתחה של הקפה בפינג'אן, זאת הדרך שבה מכינים את המשקה במדינות המזרח התיכון ובתורכיה. גם למדינות המערב יש טקסי קפה שונים כשהמוכר מבניהם נקרא "קפה על הבוקר".

משקאות חדשים

ההתפתחות הטכנולוגית בעולם קידמה את תחום השתייה בכלל והקפה בפרט. במאה ה- 20 נמצאו מגוון של דרכים חדשות להכנת קפה, בעיקר לאחר שהומצאה מכונת האספרסו הראשונה. סביב הקפה הלכה והתעצמה תרבות שלמה וצמחו מומחי קפה. אך גם מי שאינו מתמחה בקפה לרוב יבחין בין קפה איכותי שמענג בכל לגימה לבין קפה פשוט, בעיקר כאשר יושבים בבתי קפה מתחילים להתמכר לטעמים של משקאות קפה שונים.

לשמחתנו, הטכנולוגיה המשיכה להתפתח, וכיום ניתן להכניס את התענוג הביתה ולמקום העבודה, שכן מכונות קפה מסוגים שונים מוצעות היום ללקוחות פרטיים ועסקיים. הודות למכונות קפה ניתן ליהנות ממשקאות מגוונים בדיוק לפי הטעם המועדף בכל בוקר ובכל הפסקת קפה.

כיצד לבחור נכון ?

ישנם סוגים שונים של מכונות קפה המתאימות לצרכים מגוונים: מכונות קפה ידניות, המתאימות למומחים מכוון שהמשתמש בה צריך ללחוץ ולהפעיל את ידית המכונה ידנית והוא האחראי לספק את הלחץ הדרוש לקפה; מכונות קפה חצי אוטומטיות מכילות משאבה חשמלית וקובעות את לחץ הקפה, אך הוספת הקפה ודחיסתו נעשית באופן ידני. תכונה זו מהווה יתרון מכוון שניתן לשלוט על סוג הקפה ומכין הקפה יכול להתערב בדחיסתו, לשלוט על לחץ המים ולהשפיע על התוצר הסופי; מכונות קפה אוטומטיות,  מבצעות את כל תהליך כמעט רק בלחיצת כפתור. בין המכונות האוטומטיות ניתן למצוא כאלו הניזונות מקפה טחון או מקפסולות.

נוסף לכל זה, יש שלל מכונות קפה המתאימות למקומות עבודה או למרכזי שירות בהם נמצאים אנשים רבים.  כל מכונה מתאימה לצרכים אחרים ומומלץ להיעזר ביועצים לפני שמחליטים במה לבחור. בעלית לדוגמא מציעים מכונות קפה איכותיות ושירותי ייעוץ מקצועי לבתי עסק, כדי שכולם ייהנו מקפה משובח ולא שגרתי.

 

 


אודות מחבר המאמר

קפה זה תרבות 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.