אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קלנועית סולארית

יצרנית הקלנועיות "א. ספיד"  פיתחה   קלנועית סולארית, המונעת על ידי אנרגיית השמש. בפיתוח החדשני, מולבשים פאנלים סולאריים על גג הקלנועית, כאשר העברת החשמל מתבצעת בעזרת ממיר ומועברת לסוללה של הקלנועית. כיום מייבאת  חברת א. ספיד ,כלי רכב המונעים באמצעות מצבר נטען.- קלנועית.

בעקבות משבר הדלק העולמי והמגמה הירוקה שתופסת תאוצה, ייבואנית הקלנועיות "א.ספיד" פיתחה רכב סולארי המונע על ידי אנרגיית השמש. על הרכב החדש מולבשים פאנלים סולאריים על גג הקלנועית, כאשר העברת החשמל מתבצעת בעזרת ממיר ותועבר לסוללה.תא פוטו-וולטאי (PV) או תא סולארי הוא התקן סולארי להפקה ישירה של אנרגיה חשמלית על ידי קליטת קרינה אלקטרומגנטית (אור) מן השמש.

כאשר גלים אלקטרומגנטיים באורך המתאים נקלטים בשכבה העליונה, האלקטרונים ה"מיותרים" שבה משתחררים ממשיכת הגרעין והופכים חופשיים. המשיכה הרבה של השכבה התחתונה גורמת לאלקטרונים החופשיים לנוע מהשכבה העליונה דרך המוליך אל השכבה התחתונה.

הדבר יוצר יונים חיוביים (קטיונים) של ארסן בשכבה העליונה, ויונים שליליים (אניונים) של בורון בשכבה התחתונה. עובדה זו גורמת למשיכה בין היונים ובעקבות כך למסירת אלקטרונים מהשכבה התחתונה אל העליונה. מעגל זה יימשך כל עוד מקור האור זמין.

ניתן להשתמש בתהליך זה כאשר מחברים למוליך מכשיר חשמלי כלשהו.

קלנועית סולארית - בראש העין !!! יולי בריאטריק - הקלנועית הסולארית הראשונה בישראל !!! ניתן להתרשם מהקלנועית הסולארית הראשונה בישראל בראש העין כבר היום !!! באולם התצוגה ברחוב העבודה 11 ראש העין ישנה מזה זמן רב קלנועית סולארית- הקלנועית מונעת ע"י מצברי ג`ל ונטענת מקרני השמש ע"י תאים סולארים המותקנים על גבי הגג. מנסיעות מבחן שבהן נבדקה הקלנועית ( בחודשים 5-8/2008) נמצא כי הפנל הסולארי מאפשר לנוסע להשתמש בקלנועית בכל שעות היום ללא צורך בטעינה, משמע בחודשי הקיץ בהם קרני השמש "זמינות" לא יצתרך הנוסע בקלנועית להטעין את הקלנועית ויוכל להרחיק בנסיעתו ללא דאגת טעינה, בהשוואה לקלנועית ללא פנל סולארי המאפשרת נסיעה של כ 25 קילומטרים או כ שעתיים לערך. עתה , עם חודשי החורף הקרבים תבדק הקלנועית בתנאי מזג אוויר שונים. להתנסות בקרו באתר החברה www.kalnoam.co.il 

אודות מחבר המאמר

קלנועית קונים בראש העין

http://www.kalnoam.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.