אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב אתרים – מקצוע רציני?

תקלידו בגוגל את המלים עיצוב אתרים ותקבלו שפע של תוצאות חיפוש, שמאחוריהן מסתתרת מלחמה צמודה בין מעצבי אתרים. האבסורד הוא שיש כל כך הרבה אנשים בתחום עיצוב אתרים – שכירים, פרילנסרים, אבל עדיין זה לא נחשב כמקצוע בעיני הרבה מאוד אנשים.   כשאנשים שואלים אותך במה אתה עוסק, ואתה עונה להם – עיצוב אתרים, הם לא ממש יודעים מה לענות. אתה יכול לראות לשנייה הבזק של בלבול בעיניים שלהם,  שמתחלף כמעט מיד במין תוכחה סמויה. 'מה זה, עיצוב אתרים? זה מקצוע זה? למה לא יכולת פשוט להיות רופא או עורך דין?'

עיצוב אתרים לא נחשב בעיניהם למקצוע רציני שמכבד את עצמו. פעם שאלה אותי אימא של חבר שלי – "יש אפשרות שתתקדם בעבודה שלך, שאולי תנהל מחלקה?" לך תסביר לה שאתה לא רוצה לנהל שום מחלקה ודווקא מה שבא לך זה ללמוד HTML5 וכך להתפתח יותר לעומק בתחום של עיצוב אתרים. אולי דווקא להתפתח לקידום. מי יודע? לא רק עיצוב אתרים סובל מבורות בקרב אנשים בישראל, אלא גם קידום אתרים. אם שואלים אותך מה המקצוע שלך ואתה עונה קידום, יגלגלו לך עיניים ויעשו פרצוף. אתה יכול להסביר להם שקידום אתרים מניע את העולם היום ושזה המקצוע הכי חם בשוק. שאין עסק היום שלא מרגיש את הצורך בקידום. אבל עדיין 80% מהאנשים לא ידעו מה אתה רוצה מהחיים שלהם כשתגיד להם שאתה עוסק בקידום או עיצוב אתרים.  

אתה יכול כמובן להסביר ולנסות לשנות את דעתם אודות עיצוב אתרים. אתה יכול להגיד שהעבודה דורשת ידע טכני במגוון רחב של תוכנות - פוטושופ, אילוסטרייטור, דרימוויבר, כלומר אתה צריך לשלוט בכל התוכנות הגרפיות. אתה צריך לשלוט במערכת הניהול של החברה שאתה עובד בה. אתה צריך להיות סבלן לקריזות של לקוחות קריזיונרים. אתה עובד תחת לחץ מטורף. אתה תקתקן. אתה יצירתי. אתה על הגל. אתה מטפל בחמישה פרויקטים במקביל. אתה יכול להגיד להם שהעבודה דורשת ידע בתכנות, לפחות HTML ו-CSS. וכן, אתה יודע גם קצת JAVA ו-JQUERY. זה לא משנה. עדיין אתה תהיה בעיניהם עצלן שלא טרח ללמוד ו/או לסיים את הלימודים באוניברסיטה ולרכוש מקצוע ראוי יותר שיכבד אותך. עיצוב אתרים הוא מקצוע יצירתי, מרתק, שכמו הרבה מאחיו האמנותיים, מצריך לפעמים מלחמת קיום. אבל בואו נודה בזה: אם מצבו של מעצב האתרים הוא לא ממש מדהים ובשיא השפע, אז מה נגיד על הקולגות שלו שעובדות בתחום עיצוב גרפי לדפוס, תחום שבו ממש, אבל ממש, אין שכר מתגמל? 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.