אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סדנאות יוגה צחוק

לא תמיד ניתן למצוא דברים הדומים אצל לרופאים ונהגי מוניות. גם לא לגברים ונשים. בטח לא לאוהדי בית"ר והפועל. אבל משהו אחד בכל זאת יש. רבים מהאנשים יגידו לכם שאין יותר מצוין בעולם הזה ממדי פעם כמה דקות של צחוק.

סדנת צחוק לקחה את האמונה הרווחת הזאת צעד אחד קדימה. מדובר בסוג יוגה שפותחה ע"י רופא הודי, שהאמין כי הצחוק הוא התרופה המצוינת ביותר ואף עשה רבות על מנת להצדיק את טענתו.

סדנת הצחוק נפוצה ונחלה הצלחה רבה ומשתמשים רבים. כאשר לפני קצת יותר מ6 שנים הגיע גם לארץ הקודש שלנו, ומאז ניתן לראות הרבה (ולשמוע) מועדוני סדנאות צחוק במקומות שונים בארץ.

למעשה, יוגה צחוק היא אוסף של אנשים שפוצחת בצחוק מתגלגל, ממושך ומשחרר, לא כתוצאה מבדיחה שבאמת הפילה מצחוק את כל חברי הקבוצה, אלא ככה סתם, כמתן דרור לרפלקס הצחוק.

הרעיון הוא לשחרר את הרפלקס לא כתוצאה מהמוח (השתעשעות) אלא בדרך ממשית. פעולה זאת גורמת לנו לצחוק באופן כמעט בלתי נשלט. דבר מרכזי מאוד הוא הסחף של כל חברי הקבוצה. כשחמישים איש צוחקים ביחד, הדבר שקול ערך לכדור שלג שאי אפשר לעצור את הידרדרותו המהירה במדרון.

ההשלכה שנמצאה בסקירה של גברים ונשים שקיימו באופן תכוף יוגה צחוק הייתה כבירה. במהלך הניסוי ניתן היה להבחין שהגברים והנשים הללו הפכו אנשים חדים הרבה יותר, אמיצים,נחמדים יותר לסביבה שלהם. והכול בזכות הצחוק. בהווה, שיטת יוגה צחוק מפורסמת כשיטה להפגת דברים שונים כגון: מתחים, הורדת לחץ הדם, שחרור מלחצים ועוד דברים. ישנם דוקטורים רבים הממליצים על קיום היוגה לאנשים הסובלים מבעיות שונות כגון: טחורים,מחלות בלב, תחילת הריון.

חשוב להבהיר – סדנת צחוק אינה דומה לקונוטציה שמרחפת במוחכם כשאתם שומעים את הביטוי יוגה. אין מדובר בקבוצה קטנה של אנשים שיושבים בישיבה מזרחית לבושים לבן ופשוט מאזינים לשקט מסביב. העיקרון החשוב ביותר של "יוגה" היא איחוד, ואיזה איחוד גדול יותר מזה של אנשים רבים צוחקים יחד?

ניתן לראות במחוץ לישראל כ-5000 מועדונים המציעים סדנאות יוגה צחוק המציעים לכל אחד לבוא ופשוט לצחוק בלי סיבה מיוחדת. אז אם גם לכם מתחשק לצחוק על העולם וליהנות מההנאה הבלתי מוסברת שהוא גורם, הצטרפו גם אתם לאחת החבורות הצוחקות בארץ. רק תרוויחו מהשתתפות באחת מהסדנאות הללו.


אודות מחבר המאמר

מידע נוסף על סדנאות צחוק ניתן למצוא באתר: http://www.hahaha.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.