אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוחים משלימים של קופות חולים

בתור אזרח ישראלי אתה חבר באחת מקופות החולים וסביר להניח זו אחת משלושת קופות החולים הגדולות, קופת חולים כללית מיסודה של ההסתדרות, קופת חולים מכבי או קופת חולים מאוחדת. את תשלום ביטוח הבריאות החודשי אתה משלם דרך הביטוח הלאומי. כל קופות החולים נותנות שרותים די זהים. מרופא משפחה ורופא ילדים ועד לכל הרופאים המקצועיים הקיימים. בשנים האחרונות הצטרפו לשרותים אותן מספקות קופות החולים שרותי רפואה משלימים או בשמם העממי שרותי רפואה אלטרנטיבים משיאצו דרך רייקי ועד לרפואה סינית. כדי להוסיף שרותים שהם מעבר לשרותי הבסיס אותם כל החברים מקבלים, הוסיפו כל קופות החולים שרותי פרימיום תחת מותגי ביטוח שונים. לכל אחת מקופות החולים מותג פרימיום אחר של קופת החולים הכללית נקרא כללית מושלם לקופת חולים מכבי ישנו ביטוח משלים שנקרא מכבי מגן ולקופת חולים מאוחדת שהיא גם הצעירה שבין קופות החולים מותג שנקרא מאוחדת שיא

למה צריך בעצם ביטוח משלים של קופת חולים?

המדינה הגדירה מהו סל הבריאות אליו זכאי כל תושב מיום הוולדו ועד ליום מותו. בתוך סל הבריאות מוגדרים כל השרותים הרפואיים כולל אילו ניתוחים, טיפולים ותרופות יקבל האזרח. מאידך הרפואה כל הזמן מתקדמת, יוצאות לשוק תרופות חדשות ומתקדמות, מתפתחות פרוצדרות יותר מתקדמות, מפותחים טיפולים ניסיונים. ובעצם תמיד נשאר פער בין סל הבריאות הקיים לכל המעטפת האמיתית אותה מסוגלת לספק הרפואה האולטרה מודרנית העכשווית. ברווח שבין סל הבריאות לבין מעטפת הפתרונות הקיימים נכנסים ביטוחי הבריאות השונים. הם מציאים מספר דברים שהופכים את חייו של שלכם בתור מבוטחים ליותר נוחים במידה ותזדקקו לשרותים רפואים. זה מתחיל ביכולת לקבל חוות דעת שנייה מפי המומחים הכי גדולים בתחום בו אתם מטופלים. בנוסף תהיו זכאים לטיפולים שלא כלולים בסל הבריאות הבסיסי כגון תרופות שלא נמצאות בסל התרופות שרותים פסיכולוגים, שרותי רפואה אלטרנטיבית, ציוד רפואי בשעת מחלה כגון משאפים מערכות חמצן, קביים וכ"ו. אם תזדקקו לא עלינו לניתוח, התנאים שתבלו יהיו יותר נוחים מהשרותים אותם תקבלו מחולים שאין להם ביטוח משלים של אחת משלושת הקופות החולים הגדולות. אחד התחומים הכי חשובים אותם מכסים הביטוחים המשלימים הם ניתוחים מיוחדים בחו"ל – למרות שבישראל הרפואה נחשבת למאוד מתקדמת ישנם תחומים אקזוטים בהם לא הצטבר נסיון רב אצל הרופאים הישראלים שעובדים במסגרת בתי החולים. לכן במקרי קצה שכאלו יאפשרו הביטוחים המשלימים טיפולים בחו"ל גם אם ההוצאות הן מאוד יקרות ומגיעות לעיתים מאוד קרובות למאות אלפי דולרים. הביטוחים המשלימים של קופות החולים מתייחסיח לכלל המשפחה ומציאים טיפולים משלימים גם לילדים ולמבוגרים כגון ביטוח סיעודי משלים.

נכון להיום רובם של מבוטחי קופות החולים רוכשים כמעט באופן אוטומטי ביטוחים משלימים לאור העובדה שהעלות שלהם למשפחה ישראלית ממוצעת יחסית נמוכה ובתוך תמהיל ההוצאות המשפחתיות חלקה היסי מאוד קטן. מאידך בשעת צרה, התשלום הזה יכול להתגלות כמאוד משתלם כלכלית.

יש לציין שברוב המקרים הכיסוי הביטוחי בשלושת קופות החולים הוא די דומה, יחד עם זאת ישנם הבדלים בין שלושת הביטוחים. הם נובעים ממדיניות אקטוארית שלא תמיד זהה לחלוטין.


אודות מחבר המאמר

מומחה לביטוח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.