אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לעבור ראיונות עבודה בשלום

הצלחתם להתגבר על המשוכה של קורות החיים ובקשו מכם להגיע לאחר קריאות הצהלה מתחילים החששות: איך אתכונן לראיון? מה נוהגים לשאול בראיונות וכיצד עלי להשיב? מה כדאי ללבוש? על כך ועל שאלות נוספות נשיב בכתבה הבאה.

שאלות שמעסיקים נוהגים לשאול ברוב ראיונות העבודה:מה הן נקודות התורפה שלך? כדאי לציין חולשה אמיתית איתה אתם מתמודדים היטב כגון: נטייה לפרפקציוניזם. אין זה הזמן להתוודות שאתם איטיים מאוד או פזורי דעת. מדוע עזבת את החברה בה עבדת ? על שאלה זו צריך להשיב בצורה חיובית:"עזבתי כי הרגשתי שאני לא ממצה את עצמי" או "הרגשתי שאני יכול לתרום יותר בחברה גדולה מאשר במקום קטן." לא רצוי  לומר שעזבתם כי לא הסתדרתם עם הבוס או כי שעות העבודה היו ארוכות מדי, תשובות שיותירו רושם רע על המעסיק. היכן תהיה  בעוד עשר שנים? התשובה צריכה להיות חיובית תוך הדגשת התועלת שתביאו לחברה וכיצד אתם שואפים להתפתח בתפקיד אליו אתם מיועדים, והבעת רצון להתקדם במעלה הסולם של הדרגות בחברה. אסור להגיד שאין לכם מושג איפה תהיו כי "מי יודע מה יהיה מחר" ולהצטייר כבלתי יציבים.

איך להתכונן לקראת הראיוןהכרת החברה – הכינו שעורי בית ולימדו את הרקע של החברה, מה הם תחומי התמחותה, אילו הישגים היו לה וכו'. לימדו את התפקיד, מה הוא דורש מכם, מי יהיה אחראי עליכם. חשבו מה הן התכונות והניסיון שתציגו בראיון כהתאמה לדרישות התפקיד. דאגו לשאול על הארגון והתפקיד, על מנת להראות שאתם רוצים לדעת אם הוא מתאים לכם. הצגה אישית – הרושם הראשוני נקבע בתחילת הראיון. חשוב להציג את עצמכם בצורה רהוטה ותמציתית עם הבלטת התכונות הטובות שלכם באופן נמרץ ואסרטיבי. חשוב לומר רק את האמת ולא להמציא דברים.לבוש – הקפידו להתלבש בבגדים אלגנטיים, אופנתיים ועל הופעה כללית מסודרת. התאימו את קוד הלבוש לחברה עבורה אתם מתראיינים. לבוש לראיון בחברת היי טק שונה ממה שתלבשו עבור משרת מדריך טיולים. שפת גוף – היו מודעים לשפת הגוף שלכם בעת הראיון והקפידו לקרוא על הנושא לפני כן. אל תשבו עם ידיים שלובות, תנוחה המשדרת סגירות ואל תשענו לאחור בתנועה המתפרשת כזלזול או עודף ביטחון עצמי. בטחון – שמרו על שפת גוף וטון דיבור מלאי בטחון עצמי ואל תגמגמו או תהססו בדבריכם. היו מוכנים לכל סוג של שאלה ודברו בכנות. שכר – אם המראיין שואל לגבי ציפיות שכר, נקבו בסכום שאינו גבוה מדי או נמוך מדי. התכוננו מראש לשאלה זו ובררו מה השכר הממוצע בתפקיד אליו אתם מיועדים. השכר תלוי גם בגודל החברה ובהכנסותיה, ארגון קטן נותן משכורות נמוכות יותר מאשר חברה גדולה של מאות עובדים. השכר תלוי בניסיון המועמד, מידת התאמתו לתפקיד, הרקע ושנות הניסיון שלו. בנוסף למשכורת יש לברר גם על הטבות נוספות כמו: ביטוח מנהלים, ביטוח בריאות, קורסים והכשרות וכו'.

בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

חברת השמה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.