אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבות ביצוע הסכם ממון בין ידועים בציבור

ישנם זוגות אשר הינם ידועים בציבור, זאת אומרת הם יוצאים יחדיו תקופה ארוכה אך הם לא נשואים. נעשה שיתוף מלא בין רכושם, הם מנהלים יחדיו אורח חיים תקין ומלא על מנת שתהיה חלוקת רכוש הוגנת ביניהם קיים הצורך של ביצוע הסכן ממון.

ישנם כיום המון זוגות אשר הם ידועים בציבור, דבר זה נעשה נפוץ מאוד, לכן גם עלה משמעותית מספר הפעמים בהם ביצעו חוזה הסכם ממון, אשר מפרט את אופן חלוקת רכוש ביניהם בעת שהם נפרדים, או אם אחד מבני הזוג נפטר, יתרונו של חתימת הסכם ממון הינו כי נעשית חלוקת רכוש לפי הסכם זה ובכך נמנעים ריבים וויכוחים בין המשפחות של הזוג אשר הם רק ידועים בציבור ולא נשואים.

ישנו הבדל בין זוג אשר הינו נשוי לבין זוג שאינו נשוי, אלא הם מוגדרים כידועים בציבור וחייהם יחדיו ומנהלים אורח חיים מלא ומשותף. בעת ביצוע הסכם ממון בין בני זוג אשר הינם רק ידועים בציבור ולא נשואים, בית המשפט בוחן מהו מנות הקשר, ושוקל מספר גורמים שונים כמו:  האם יש ילדים משותפים לבני הזוג האם שניהם אחראים על גידולם או רק אחד מבני הזוג, מהי התלות הכלכלית ביניהם, כמה זמן נמשך הקשר ביניהם, האם יש הסתמכות הדדית בין בני הזוג בנושאים ובתחומים שונים, האם ניתנת עזרה מצד שני בני הזוג במשק הבית או שרק אחד מהן עושה את מטלות הבית, האם יש חלוקה הוגנת ושווה ביניהם מבחינת גורמים ותחומים שונים וכדומה.

היות וכאשר ישנם זוג אשר הם ידועים בציבור, ישנו שיתוף בין נכסיהם המשותפים, אשר הם עושים בהם שימוש יום יומי. או שישנו שימוש שוטף בנכסים אשר היו לאחד מבני הזוג לפני הכרת בן זוגו. לכן חשוב היום לערוך הסכם ממון, היות וישנה משמעות מי הביא איזה רכוש לקשר המשותף. ומה נרכש יחדיו עם ניהול קשר זוגיות זה.

חשוב מאוד לבצע הסכן ממון בין ידועים בציבור, היות והם מחליטים לנהל יחדיו קשר ללא נישואין, עובדה זו אולי יכולה להרתיע אך כמובן שלא חייב כי כך יהיה הדבר, כי הקשר לא יציב במאה אחוז, או קיים להם בלב החשש כי יום אחד הם יריבו על משהו ממש רציני וייפרדו. או כי תחושתם שהם לאי יישארו לנצח יחדיו. לכן מאוד חשוב לבצע בין בני זוג ידועים בציבור הסכם ממון.


אודות מחבר המאמר

מעיין זלי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.