אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים

 

פייסבוק – רשת חברתית המצליחה ביותר בעולם וגם בישראל. נכון לינואר 2011 לפייסבוק מחוברים 3.128.510 ישראלים. מספר עצום! בהתחשב שמספר התושבים במדינת ישראל בפתיחה של שנת 2011 הינו 7.7 מיליון אנשים. זאת אומרת של כל אדם שני כולל תינוקות וקשישים, ערבים, דוברי רוסית ושפות זרות אחרות מחובר לרשת פייסבוק.

רשת חברתית פייסבוק מספקת מספר אפשרויות לפרסום ושיווק חברות ומוצרים. כלים רבים לפילוח גולשים עוזרים להגיע במדויק לקהל המטרה. למרות זאת חשוב לזכור שפרסום בפייסבוק אינו מתאים לכולם ולא תמיד מחזיר את השקעה. במאמר הזה אנו נדבר על פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים: אפשרויות פרסום בפייסבוק, יתרונות וחסרונות של פרסום בפייסבוק, למי זה מתאים ולמי לא.

רשת חברתית פייסבוק מספקת מספר כלים לפרסום בתי עסק: בניית עמוד של בית עסק,  ניהול קשרי לקוחות, עדכון על מבצעים ועוד, פרסום מודעות פרסום ופרסום ממומן של כתבות (אפשרות פרסום חדשה בפייסבוק). בגדול ניתן לחלק את כלים בפייסבוק לשני קטגוריות: פרסום (פרסום מודעות, פרסום סיפורים ממומנים) ושמירת לקוחות (עדכון על מבצעים וחדשות, דו שיח בין לקוח לבית נציג של בית עסק ועוד).

פרסום בפייסבוק מאפשר שני דברים עיקריים: להציג את המוצר ולשמור על קשר עם הלקוחות. תמיד מומלץ שיהיה עמוד בית עסק בפייסבוק. זה לא מזיק ולא עולה הרבה כסף, אבל מספק יתרון נוסף מול מתחרים. אבל לא תמיד מומלץ להשקיעה בפרסום בפייסבוק (פרסום מודעות וסיפורים ממומנים). כאשר מתקלקלת לנו מכונת כביסה או מקרר ואין אחראית, אנו מחפשים בעלי מקצוע בגוגל ומדריכים עסקים. אותו דבר לגבי עורכי דין, רופאי שיניים וכל מספקי שירותים אחרים. מתי אנו מתנייעים בפרסומות שבפייסבוק? כאשר מדבור על שירות שלא תלוי כל כך בזמן (לא דחוף או לא נדרש כרגע בכלל, אך אולי בעתיד), מוצרים שאנו מחוברים אליהם רגשית, חברות שסיפקו לנו שירותים איכותיים. מכיוון שאנו מדברים על עסקים קטנים, נספק כמה דוגמאות לעסקים שכן מומלץ לפרסם בפייסבוק.

·         מסעדות, בתי קפה, פאבים ומקומות בילוי אחרים.

·         מוסדות לימוד בכל גודל.

·         גני אירועים וכל השירותים הקשורים לחתונה ואירועים

·         חברות כוח אדם

·         אתרי אינטרנט (פורטלים, מדריכים, מנועי חיפוש מיוחדים)

·         שירותי דיאטנית

·         מכוני קושר, קורסים,

·         חנויות ביגוד ואופנה אזוריים

למי לא מתאים פרסום באינטרנט

·         בעלי מקצוע

·         רופאי שיניים

·         עורכי דין

·         שירותי תרגום

לסיכום

פייסבוק הינו כלי נפלא לפרסום עסקים באינטרנט, אך דורש ידע והבנה. לא תמיד פרסום בפייסבוק מחזיר את השקעה. לקבל יעוץ והצעת מחיר תמיד ניתן לפנות למשרד פרסום אדוונטה – פרסום ושיווק באינטרנט.


אודות מחבר המאמר

אדוונטה - פרסום ושיווק באינטרנט

www.adventa.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.