אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בניה ירוקה בישראל

 

בניה ירוקה בישראל

בשנים האחרונות החלה תנופה מאוד גדולה של בניה ירוקה בישראל, והמטרה של הבניה הזו היא לקחת חלק פעיל ביכולת שלנו להתמודד עם תנאי הסביבה ועם המאפיינים האקולוגיים המשתנים של כדור הארץ. אנו מתחילים להבין שיש לנו את היכולת לחיות את החיים באורח מאוד נכון ויעיל בהתחשב בתנאים הסביבתיים, ובאמצעות היכולת של אנשי המקצוע לחשוב על בניה אקולוגית, המבוססת על פתרונות ירוקים ואיכותיים, החל משלב התכנון וההתחשבות בסביבה הרחבה וכלה ביכולת שלנו לחיות בתוך חללי הדיור השונים שאנו מתגוררים בהם. ישראל מתחילה להיכנס אל תנופת הבניה הירוקה יותר ויותר, וההבנה כי יכול להיות חיסכון עצום בשימוש של חומרי בניה, חומרי גלם ואנרגיה ועוד. הגישה המערכתית של בניה ירוקה נותנת את כל היתרונות האפשריים לביסוס העתיד האקולוגי שלנו.

 

בניה ירוקה והעקרונות הבסיסיים

על מנת שנוכל לבנות בית ידידותי לסביבה, יש עלינו להכיר מספר מהלכים מאוד חשובים ומאוד בסיסיים, על מנת שהבניה באמת תיחשב כבניה ירוקה. בתוך תהליך הבנייה עצמו, והתהליך התכנוני שמקדים לכל, חשוב למאוד להתייחס למבנה כמכלול, אך לשים דגש גדול מאוד לחלקים החשובים שלו, בהתחשב לתהליך שימור האנרגיה. אחד הדגשים הבסיסים ביותר הוא החלונות. אם אנו מתייחסים לחום וקור כעל בסיס אנרגיה שצריך לשמור אותה, או להימנע ממנה, אז חלונות כפולים הם הדבר הנכון לעשות, משום שחלונות כפולים יוצרים שכבת בידוד מאוד טובה. גם הדרך שבה אנו משמרים את מסת הבית, ואת עיצוב החללים השונים, נותנים לנו את האפשרות להבין כי בניה ירוקה היא בראש ובראשונה האפשרות לניצול מקסימאלי של אנרגיה, של תנאי סביבה.

 

מה צריך לעשות בשביל בניה ירוקה?

ישנם כמה מהלכים שמיישמים את הבניה הירוקה הלכה למעשה. אחד המהלכים הוא תכנון המבנה ומיקומו. כאשר אנשי המקצוע מתכננים בית, הם צריכים להבין ולהכיר את תנאי השטח שעליהם הבית נבנה, וזה אומר גם לתכנן את מקורות הניקוז של הבית לקראת התקנת מערכת מים אפורים. צריכה להיות אפשרות למחזר מים ובעצם יצירת המים האפורים אנו יכולים לתת לבית את האפשרות להיות בית חי ויוצר, ולא רק בית ששותה מים.

 

לחשוב בחיוב על הבניה הירוקה

לבניה הירוקה לא צריך לצאת שם של אנשים שמשוגעים לנושא האקולוגי וזהו. מה שצריך לדעת בנידון הוא שהבניה הירוקה היא בניה חסכונית מאוד, ואם מדברים על מגורים באותו בית לאורך שנים, אז החיסכון ישתלם יותר ויותר. כל מערכת מים אפורים בסופו של דבר תחזיר את ההשקעה בה.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

ירקרק - המדריך שלך למים אפורים 

 

אייל עמירון

 

טל. 052-5522913,

 

ת.ד. 178

http://www.yerakrak.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.