אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עולם ביטוחי הרכב

בכל שנה ושנה אנו נאלצים לרכוש או לחדש פוליסת ביטוח רכב. כידוע, ביטוח רכב כולל מספר מרכיבים ביניהם ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג' ולמרות הנהוג בארץ על ידי מרבית המבוטחים, אין חובה לבטח את רכבנו למשך כל חודשי השנה. כמובן שאין מדובר בפוליסת ביטוח החובה לה יש לדאוג כי תהיה בתוקף במהלך כל עליה על הכביש, אלא המדובר באפשרויות השונות הקיימות בביטוח מקיף לרכב.

שוויו של כלי רכב אחד שונה מן השני ולא תמיד קיימת ההצדקה לרכישת ביטוח מקיף לרכב או לאופנוע. במקרה ומדובר בכלי רכב אשר במקרה וייגרם לו נזק מהותי ניתן יהיה להחליפו באחר בעלות הקרובה לזו של רכישת ביטוח מקיף למשך שנה. בנוסף, ההחלטה האם לרכוש ביטוח מקיף היא לגמרי בידיו של המבוטח ורק הוא יוכל להחליט האם הפוליסה מוצדקת. ישנם מבוטחים רבים החשים ביטחון בכביש והם אינם מוטרדים כי יהיו אשמים בגרימת תאונת דרכים בצורה כזו או אחרת. במקרה שבו נהג רכב מסוים לא היה הגורם לתאונת דרכים, הוא עצמו אינו נדרש להפעיל את הביטוח המקיף ולכן אינו זקוק לו.

אין לשפוט לכאן או לכאן, ההחלטה האם רכישת פוליסת ביטוח מקיף מוצדקת הינה סובייקטיבית לחלוטין ואינה ניתנת לקביעה באופן נחרץ. דוגמא נוספת לביטוח מקיף ארעי הם המבוטחים אשר רוכשים ביטוח מקיף לרכב רק בחודשי החורף ונמנעים מתשלום פרמיה שנתית גבוהה וכמו כן ישנם אלו המחליטים לבטח את רכבם רק מפני גניבה או שריפה. כפי שניתן כבר להסיק, כשמדובר בביטוח מקיף לרכב קיימות אפשרויות ביטוח שונות ומשונות.

ביטוח מקיף לרכב הוא רכיב הביטוח היחידי אשר מטרתו היא לכסות על נזק הנגרם לרכב וכמו כן מבטיח פיצוי מתאים במקרה והרכב נגנב או עלה באש. בנוסף, לא פעם כוללות פוליסות הביטוח המקיף גם שירותי גרירה, שירותי דרכים, רכב חלופי, טיפולים במוסך מורשה ואפילו ביטוח מפני אובדן מפתחות רכב. חברות הביטוח השונות הפועלות בארץ מציעות את פוליסות הביטוח שלהן דרך סוכני ביטוח ודרך האינטרנט בעלויות שונות.

שוק ביטוחי הרכב בישראל הוא בין השווקים התחרותיים ביותר הקיימים במשק וחברות הביטוח מתחרות אחת בשניה על גיוס מבוטחים כחדשים. התחרות באה לטובת הציבור ותמיד ניתן למצוא ביטוח רכב במבצע – הנחה, תנאי תשלום מועדפים וכו'. מסיבה זו אין למהר לחדש את ביטוח הרכב כל כך מהר ובטרם מחדשים את הביטוח יש לערוך סקר צרכני קצר בין מספר חברות ביטוח שונות ולראות האם מקיימים הם מבצעים כלשהם ללקוחות חדשים.


אודות מחבר המאמר

ביטוחי רכב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.