אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לכבוד הגרגר חומוס

 

ישנם מאכלים המלווים אותנו לאורך חיינו, אנו נוהגים לאכול אותם הרבה בהזדמנויות שונות, אך אנו לא טורחים לעצור לרגע ולחשוב ממה הם עשויים, מה הם מריכיבים ומה הערך התזונתי להם. כזה לדוגמא הוא חומוס. בשורות הבאות ניתן לגרגר מספר דקות של כבוד הראוי לו ונערוך איתו הכרות מעמיקה.    

גרגירי החומוס הם בעצם  גרגירי חימצה טחונים. לא ברור מהו האזור הגיאוגרפי הראשון שבו החלו להשתמש בחימצה למאכל, רוב החוקרים מחזיקים בתיאוריה שהיא הגיעה מהרי ההימלאיה לאזור טורקיה, מצרים ויריחו. עוד ידוע שהאדם ניזון ממנה לפחות מהאלף השביעי שלפני הספירה. ככל הנראה, הראשונים ששילבו את החימצה בארוחותיהם היו היוונים האיטלקים והספרדים ולאחר מכן הוא התפרס גם למדינות עבר. סלט החומוס המוכר התחיל את דרכו בחמוסיות בלבנון לפני כ-200 שנה.

למרות הסטריאוטיפ שנדבק על החומוס כמאכל שאינו בריא, כאשר בוחנים אותו לעומק מגלים שלא כך, ולמען האמת, הוא אפילו בריא. גרגירי החימצה או החומוס, מכילים סיבים תזונתיים, חלבונים צמחיים, ויטמינים מקבוצת B, סידן וברזל, זאת ועודף החימצה שייכת למשפחת הקטניות המורכבות שנספגות לאט בגוף ושומרות על תחושה של שובע לאורך זמן. נוסף לכך, חומוס המשולב בטחינה מוסיפה ערך תזונתי רב לחומוס, בייחוד בסדרה המיוחדת של אחלה בה משלבים חומוס עם טחינה משומשום מלא. הטחינה מכילה ברזל, סידן  ויטמין E ומגנזיום וסיבים תזונתיים המיטיבים על מערכת העיכול.

חלק מהסטריאוטיפ השלילי נדבק לחומוס בשנים האחרונות גם בשל כתבות תחקירים כאלו ואחרות ועצות מומחים נגד החומר המשמר של הסלט המוכן. חשוב לדעת,שבאחלה למשל משתמשים במעט מאוד בחומר בשם פוטסיום סורבט הנחשב לידידותי יותר, חייבים לעשות בכדי להגן על הלקוחות מפני חיידקים היכולים להופיע בחומוס בעיקר ברגע שתפתחו אותו.עוד בעניין זה, חשוב מאוד לשים לב לכך שחומוס ביתי או מחומוסיה ללא חומר משמר, טעים ככל שיהיה, עשוי לסכן אתכם כאשר לא אוכלים אותו באופן מיידי, כמו כאשר מורחים אותו בכריך המחכה בתיק מספר שעות עד לאכילתו.

גם בעניין הקלוריות, החומוס יפתיע אתכם לטובה. חומוס אינו משמין כמו שנהג לחשוב.  הגרגירים עצמם מוסיפים למנת חומוס בין 50-100 קלוריות, בהתאם לגודל המנה, אך בעיקר גם בהתאם לאופן ההכנה. באחלה, עשו עבודת מעבדה מעמיקה ויסודית במטרה להפחית עד כמה שניתן את כמות השומן בסלט החומוס.כתוצאה מכך, יש בחומוס של אחלה כמחצית מכמות השומן משל מתחרים אחרים בשוק.

בכדי להצליח לייצר סלט חומוס שהוא גם איכותי, גם מזין וגם בריא יש צורך בעבודת מחקר קפדנית.  באחלה למשל עובדים יחד צוות של טכנולוג מזון, דיאטנית ותזונאית אשר מבשלים, מנסים, משנים מינונים טועמים לבד, בודקים שוב, לאורך ולרוחב. כשהם מרגישים מוכנים, החומוס עובר לטעימות חיצוניות אצל קבוצת מיקוד של הורים וילדים, לאחר מכן חוזרים למקצה שיפורים ומוציאים לטעימות בחוץ בתקווה שלא יהיו עוד הערות. כתוצאה מכך, החומוס שאנחנו מקבלים לצלחת הוא טעים ואיכותי.


אודות מחבר המאמר

בתיאבון 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.