אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מנעית החלקה במקומות עבודה

מניעת החלקה

סביבת עבודה יעילה היא קודם כל סביבת עבודה בטוחה. כדי להבטיח שעובדיכם יוכלו לבצע את המוטל עליהם ביעילות המרבית, עליכם קודם כל להבטיח שסביבת העבודה שלהם תהיה בטוחה ככל האפשר. עליכם לצפות מראש אילו תאונות עבודה אפשריות במהלך העבודה, ולנקוט בכל הצעדים האפשריים כדי למנוע אותן. אחת מתאונות העבודה הנפוצות ביותר היא החלקה, ולכן עליכם לעשות כל שביכולתכם כדי למנוע תאונות החלקה.

מניעת החלקה במקום העבודה

בכל מקום שבו מתבצעת פעילות עם מים או נוזלים כלשהם קיימת סכנת החלקה: בבריכות שחייה, במתקני ג'קוזי, במטבחי מסעדות, במפעלים ובמוסכים בהם עובדים עם שמן וכדומה. לעיתים, המהירות והלחץ בזמן העבודה גורמת לעובדים לא לשים לב לצעדיהם, לדרוך על מקום רטוב ולהחליק. פרט לכך, גם העובד הזהיר והמיומן ביותר עלול להחליק על רצפה רטובה שלא סומנה כנדרש בשלט אזהרה בולט וגלוי לעין. לכן עליכם, המנהלים, מוטלת האחריות למניעת החלקה.

מניעת החלקה במתקנים ציבוריים

מנהלים צריכים להגן לא רק על עובדיהם מפני תאונות למיניהן, אלא גם על לקוחותיהם ועל כל מי שמבקר בתחומיהם. כך למשל, פארקי מים ובריכות שחייה צריכות לספק למבקרים בהם את התנאים הבטיחותיים ביותר, ובין היתר למנוע החלקה על משטחים רטובים. גם במלתחות של חדרי כושר, יש לנקוט בכל הצעדים האפשריים כדי למנוע את החלקתם של המתאמנים כאשר הם מתקלחים ו/או יוצאים מהמקלחת.

כדאי לדעת שכבעליהם וכמנהליהם של מתקנים ציבוריים שכאלו, אתם חשופים לתביעות נזיקין אם חלילה לקוח או מבקר ייפצע כתוצאה מרשלנות שלכם. לכן, עליכם לעשות את המרב והמיטב כדי למנוע החלקה ותאונות אחרות בתחום שיפוטכם.

שטיחי גומי למניעת החלקה

אחד האמצעים היעילים ביותר למניעת החלקה הם שטיחי גומי. תכונותיו הייחודיות של הגומי הופכות אותו לחומר יציב, שיכול למנוע את החלקתם של האנשים גם אם הוא רטוב. שטיחי גומי מסייעים במניעת החלקה גם עבור אלו ההולכים ברגליים יחפות וגם עבור אלו הנועלים נעלי עבודה. לכן, שטיחי גומי שכאלו נפוצים במטבחי מסעדות, לצד בריכות שחייה, במלתחות של חדרי כושר וכדומה.

כיום ניתן להשיג משטחי גומי למניעת החלקה בגדלים שונים, בצורו שונות ובצבעים שונים, כך שיתאימו לצרכים ולמאפיינים הייחודיים של כל חלל, מתקן או מקום עבודה. ישנם משטחי גומי למניעת החלקה שצורתם מלבנית וארוכה, והם מיועדים לפרישה לצד ספים של בריכות שחייה. משטחי גומי אחרים מגיעים בצורות ריבוע קטן, ומיועדים להצבה בתוך מקלחונים ציבוריים כדי למנוע החלקה בזמן המקלחת.

כדאי לדעת ששטיחי גומי למניעת החלקה הם גם נוחים מאוד לעמידה ממושכת. עובדים שנדרשים לעמוד שעות ארוכות במסגרת עבודתם, כמו למשל טבחים ועובדי מטבח, יוכלו להפיק תועלת כפולה ממשטחי גומי אלו. לא רק שהם יעילים במניעת החלקה, הם גם נוחים ומקלים על העמידה הממושכת.

 


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.