אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פיסורה

 

פיסורה הינו סדק או פצע בדופן פי הטבעת הגורם לכאבים עזים בזמן יציאות, נפיחות באזור פי הטבעת ולדימום לאחר יציאות. פיסורה פוגעת באיכות החיים של הסובלים ממנה. הכאבים שהיו בזמן היציאות הופכים לכאב תמידי והדימום שלאחר היציאות, כמו כן, אנשים הסובלים מפיסורה לא פעם נמנעים מלהתפנות בשל הכאבים העזים ובכך יוצרים בעיה משנית של עצירות, השכיחה מאוד אצל חולי פיסורה.

יש הסובלים מפיסורה למשך מספר שבוכות ומתרפאים באופן עצמאי, אך ברוב המקרים הפיסורה חוזרת. 

התסמינים של פיסורה הם כאבים עזים בזמן יציאות לעיתים הכאב נמשך  גם לאחר היציאות, דימום במהלך היציאה או אחריה.

לא ידוע מהו הגורם לפיסורה, לעיתים הפצעים נגרמים כתוצאה של פציעה מצואה קשה או שלשולים ממושכים אנשים החולים במחלת קרוהן, מחלות זיהומיות ואנשים שעברו ניתוחים בפי הטבעת.

המלצות לטיפול בפיסורה

כ- 70% ויותר מהפיסורה נרפאות ללא טיפול. הטיפול כולל הקלה על העצירות בעיקר על ידי שינוי תזונה הכולל סיבים תזונתיים במטרה ליצור יציאות רכות. במקרה של פיסורה חשוב לדאוג להיגיינה של פי הטבעת, יש לשטוף את אזור פי הטבעת לאחר יציאות, ניתן להשתמש בניר טואלט עדין או מגבונים. כמו כן מומלץ לאחר יציאות לשטוף את האזור במים פושרים.

יש להימנע מחומרים משלשלים מאחר שהפיסורה מתרפאת בזמן מנוחה של פעילות מעיים.

לפני יציאות ניתן למרוח ווזלין על פי הטבעת, לאחר היציאות ניתן למרוח שמן אובליפיחה ,שמן אובליפיחה<> מרפא פצעים ונמצא יעיל למקרים של סדק בפי הטבעת.

מומלץ לאכול מוצרים העשירים בסובין , פירות וירקות שמטרתם ליצור צואה רכה, מומלץ לאכול ארוחות קטנות לאורך היום. מומלץ להרבות בשתייה. יש להימנע ממזונות חריפים, אלכוהול וקפה.

במקרים קיצוניים של פיסורה שאינה מתרפאת יינתנו תרופות ואף יתכן פעילות כירורגית.

טיפול טבעי בפיסורה

טיפול טבעי בפיסורה כולל שימוש בפורמולת צמחים שמטרתה לרפא את הפצע ולאזן את מערכת העיכול. תזונה נכונה שמטרתה לרכך את הצואה ובכך למנוע יציאות קשות או עצירות. תזונה הכוללת הפחתת מזונות חריפים, קמח מלא, אלכוהול וקפה. צריכת מזונות הכוללות סובין, דגנים מלאים, ירקות, פירות ושתייה מרובה.


אודות מחבר המאמר

פורטל בריאות האישה כולל מספר רב של מאמרים והסברים על מחלות ודרכי טיפול בהן: פיסורה, דלקת אוזניים, אלרגיה, קנדידה, הליקובקטר פילורי , כאבי ראש, כאבע גב ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.