אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדבירים והדברות

מדביר הוא אדם שעבר הכשרה מקצועית בתחום הדברת מזיקים והדברה כללית, והוא בעל ידע וניסיון בתחום. מדביר צריך לדעת באילו חומרים עליו להשתמש כדי להדביר את המזיק שמולו, וכיצד לנהוג בצורה מקצועית ובטוחה. חשוב לזכור, שחומרי הדברה רבים הם חומרים כימיקאלים לכל דבר, ויש לנהוג במשנה זהירות בעת השימוש בהם.

כאשר אתם נתקלים בבעיית מזיקים מסוג כלשהו, ויש לכם צורך בהדברה, אתם יכולים לנסות ולבצע את ההדברה בעצמכם, על ידי שימוש בחומרים ותרסיסים שניתן לרכוש בחנויות שונות כמו חנויות לחומרי בניין, סופרים וחנויות נוספות. כשאתם מנסים לבצע הדברה עצמאית, שימו לב שאתם משתמשים בחומרים מתאימים ושאתם עוקבים אחרי הוראות השימוש של התרסיסים וחומרי ההדברה.

מדביר מקצועי, צריך להיות כזה שיש לו את כל האישורים הדרושים מהמשרד לאיכות הסביבה, ומגורמים נוספים שנותנים אישור לשימוש בחומרים מסוכנים לגורמים שונים. כמו כן, חשוב לדעת שלמדביר יש ניסיון, ושהוא מנוסה בעבודה נגד המזיקים הספציפיים שיש לכם. יש מדבירים שמתמחים בלכידת עכברים ונחשים, לדוגמה, ויש כאלו שמתמחים בהדברת טרמיטים. ישנן הדברות שדורשות יותר ניסיון מהדברות אחרות, וכדאי לשכור את שירותיו של מדביר מומחה, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

לדוגמה, בהדברת טרמיטים, יש צורך במדביר שיידע לזהות את הבעיה, ושיידע לבצע הדברה מקצועית ואיכותית. בהדברת טרמיטים יש צורך בקדיחת חורים בכל הבית והחצר, ולאחר מכן להזריק חומר הדברה מיוחד בלחץ. כמו כן, לאחר תקופה מסוימת על המדביר לשוב למקום ההדברה ולבדוק האם ההדברה הצליחה. חשוב לתאם ציפיות מראש, ולדעת איזה שירות תקבלו ועל מה בדיוק תצטרכו לשלם.

כמו כן, ישנן חברות הדברה ומדבירים פרטיים שמציעים שירות של אחריות מסוימת על ההדברה. מרבית החברות והמדבירים יתנו שנת אחריות אחת על הדברות כמו הדברים תיקנים. ישנן הדברות שרוב חברות ההדברה לא יסכימו לאחריות- כמו נמלים וטרמיטים למשל, והדבר נובע מסיבות שונות הקשורות בהדברה עצמה ובקושי שלה.

בכל מקרה שבו אתם צריכים את שירותיו של מדביר, כדי לבדוק אם לחברכם או לבני משפחה יש המלצה. המלצות מיד ראשונה בנוגע למדביר או לחברת הדברה הן המלצות טובות ששווה לשמוע להן. כמו כן, ניתן לבדוק באתרי אינטרנט שונים ולחפש המלצות על המדביר.


אודות מחבר המאמר

הדברת מזיקים 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.