אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדיקת בית ובדיקת ליקויי בניה לדירות חדשות מקבלן – כי לא קונים חתול בשק

בדיקת בית ובדיקת ליקויי בניה לדירות חדשות מקבלן – כי לא קונים חתול בשק

העולם הרחב של בדיקת בית מתייחס אל מקרים שונים – מציאת ליקויי בניה בדירות יד שניה, מציאת ליקויי בניה בעבודות שיפוץ ומציאת ליקויי בניה בדירות חדשות. נתמקד בתחום בדיקת בית לגבי איתור ליקויי בניה בדירות חדשות מקבלן. נסביר מדוע, מצד אחד, יש לכם את כל הזמן שבעולם לאתר ליקויי בניה  – אך מצד שני לא כדאי לבזבז אותו. כלומר מדוע מומלץ לערוך בדיקת בית ולאתר ליקויי בניה בהקדם האפשרי עוד לפני המעבר לדירה.

 

בדיקת בית – על תקופת בדק, תקופת אחריות לתיקון ליקויי בניה והשעון שמתקתק

לפי חוק המכר, האחריות על היעדר ליקויי בניה, טיב הבניין, חומריו, והעבודות שנעשו, מוטלת על הקבלן לתקופה מסוימת, גם אם נאמר לכם אחרת, וגם אם זה לא מה שכתוב בחוזה.

האחריות מתחלקת לשתי תקופות - בראשונה, הנקראת: תקופת בדק למציאת ליקויי בנייה , חובת ההוכחה, שתכנון לקוי אינו הגורם להיווצרות ליקויי בניה , מוטלת עדיין על הקבלן. תקופה זו עומדת לצדו של הקונה, ובמסגרתה הקבלן יתקן ליקויי בנייה שנמצאו, או יממן אותם. תקופה זו משתנה בהתאם לסוג הליקוי, ומתחילה מרגע מסירת הדירה מהקבלן לקונה.

בתקופת האחריות הנוספת למציאת ליקויי בניה, חובת ההוכחה לכך, שתכנון לקוי מצד הקבלן הוא אכן הגורם של ליקויי בנייה שנמצא, מוטל על הרוכש. גם כאן במידה והוכח, כי נמצאו ליקויי בניה עקב תכנון לקוי, על הקבלן לתקן או לממן את תיקון ליקויי בנייה שאותרו. תקופת האחריות הנוספת למציאת ליקויי בניה - אורכה שלוש שנים.

 

להלן טבלה המסבירה בבהירות את סה"כ תקופת האחריות למציאת ליקויי בנייה, תוך חלוקה לתחומים שונים של ליקויי בניה וסוג בדיקת בית מומלצת.

סוג ליקויי בנייה וסוג בדיקת בית מומלצת ותקופת בדק למציאת ליקויי בניה (חובת ההוכחה על הקבלן):

 

תקופת אחריות נוספת למציאת ליקויי בניה (חובת ההוכחה על הקונה)וזאת בנוסף לתקופת הבדק - 3 שנים לכת תקופת בדק שלעיל.

 

בדיקת בית מקבלן ומציאת ליקויי בניה – המסקנות המתבקשות

מצד אחד ניתן לומר, שלדירה אותה רכשנו יש אחריות לזמן רב מאוד- בחלק מהמקרים עד 10 שנים! אך אם מסתכלים על התקופה בה עלינו בסך הכל להגיש דוח ליקויי בנייה עקב תכנון לקוי לקבלן, ובמידה ולא הוכיח אחרת, עליו לתקן ליקויי בניה או לממן את השיפוצים - נגלה מסגרת זמן הרבה יותר דחוקה ומצומצמת. לכן, אל תתעצלו, הזמינו בדיקת בית עוד היום, ותנו למקצוענים לעשות את העבודה. בעזרת בדיקת בית, תוכלו לגלות  מבעוד מועד,  שספק אם הייתם יכולים לדרוש את תיקונם ללא השירות מקצועי של בדיקת בית. בדיקת בית חוסכת לכם כסף וכאבי ראש. לכו על זה!


אודות מחבר המאמר

הדס ביקורת מבנים מספקת שירותי בדק בית ושמאות מקרקעין, בדיקת ליקויי בניה לבתים חדשים ויד שניה. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.