אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תיק שטח- דרישות

מבנים רבים הפזורים ברחבי הארץ מהווים מוקדי סיכון בין אם בגלל ריבוי המשתמשים בהם ובין אם בגלל מורכבותם וריבוי המתקנים במבנה.במהלך אירוע חירום (שריפה, רעידת אדמה וכו')  קיימים תנאים של חוסר מידע, לחץ בזמן, פאניקה, התמודדות עם גורמי חוץ ועוד. הפתרון הוא יצירת נוהל חירום ע"י יועץ בטיחות  הכולל סדר פעולות אוטומטי שיאפשר פעולה מסודרת של כל המעורבים בטיפול באירוע. מהו תיק שטחתיק שטח מהווה מסגרת של נתונים ופעולות המאפשרת הערכת מצב מקדמית ותכנון מראש של האירועים היכולים להתרחש במבנה ואופן הטיפול בהם ומהווה פלטפורמה לשיתוף פעולה עם הרשויות באירועי חירום.לתיק שטח 2 יעדים עיקריים:1. הערכות מוקדמת לאירוע, לרבות שריפה, של השוהים במבנה ושל שירותי הכבאות.2. לשמש את שירותי הכבאות להכרת המבנה לצורכי לימוד ותרגול בשגרה, ולטיפול באירועים בחלקיו השונים של המבנה בזמן אמת.

התיק מכיל בתוכו את הפרמטרים הבאים: מידע על המבנה, תיאור סביבת המבנה, תיאור מערכות אספקת המים, ציוד כיבוי אש במבנה,מערך המילוט מהמבנה, הערכות סיכונים, פירוט פעילויות לביצוע בזמן חירום (נוהל חירום),  ופרמטרים נוספים היכולים לעזור בטיפול באירוע חירום.

מי נידרש לתיק שטחהכנת תיק שטח נובעת מהוראת נציב כבאות והצלה ומפקח כבאות ראשי, מס' הוראה 503 – "הכנת תיק שטח", עדכון נובמבר 2009. הוראה זאת מפרטת את רשימת המבנים הנדרשים להכנת תיק שטח כולל: אולמות שמחה, בנקים, בתי אבות, בתי מלון, פנימיות, בתי קולנוע מבני משרדים ועוד.ההוראה לא חלה על מבנים בהם נדרש תיק מפעל בהתאם לתקנות רישוי עסקים (מפעלים מסוכנים), התשנ"ג- 1993.

לאחר הכנת תיק השטח ואישורו ע"י כיבוי אש חשוב לבצע הדרכות ולתרגל את כל הגורמים במפעל בהתאם לנוהל החירום המופיע בתיק.


אודות מחבר המאמר

רועי כהן

מהנדס וממונה בטיחות

ר.כ. שחר הנדסת בטיחות בע"מ www.ehs.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.