אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח אביזרים במסגרת ביטוח רכב

 

במסגרת פוליסות ביטוח רכב רבות, מציעות חברות הביטוח לרכוש חבילת הטבות המספקת שירותים נוספים על הפוליסה הבסיסית. הסיבה להיצע זה היא כי פוליסת ביטוח רכב לרכבים פרטיים ומסחריים עד ארבעה טון מוגנים על ידי פוליסת ביטוח תיקנית המוגדרת בחוק בתקנות הביטוח המגדירה מהם תנאי המינימום בהן כל חברות הביטוח חייבות לעמוד, הגדרות הפוליסה התיקנית קובעות הן לעניין פוליסות ביטוח חובה לרכב והן בנוגע לפוליסות ביטוח מקיף לרכב. חברות הביטוח בניסיון ליצר תחרות בין חברות הביטוח השונות מציעות חבילות הטבות שונות מעבר למוגדר בחוק על מנת למשוך את הלקוחות.

בין ההטבות השונות המוצעות ללקוחות חברות הביטוח, מוצעת חבילת הטבות הכוללת ביטוח על אביזרים המותקנים ברכב לאחר ההתקנה. ישנם סוגי אביזרים רבים שניתן להתקין ברכב לאחר קנייתו כדוגמת אמצעי מיגון, מערכות שמע ו-DVD, מערכות ניווט לוויני GPS, דיבוריות קבועות לרכב. הכיסוי הביטוחי הניתן עבור אביזרים נלווים אלו משתנה בין חברת ביטוח אחת לשנייה בהתאם להסכמים שנחתמו בין חברות הביטוח לספקים השונים.

למה צריך לשים לב במסגרת רכישת חבילת הטבות לכיסוי אביזרים המותקנים ברכב

כאשר רוכשים ביטוח מקיף לרכב כדאי לקרוא את סעיף ההטבות הנלוות ולשים לב למידת הכיסוי עבור האביזרים המותקנים ברכב:

·         היכן נעשית קבלת השירות – בבית הלקוח?, בחנות אביזרי רכב על פי בחירת הלקוח או באחת מחנויות ההסדר עם חברת הביטוח? במידה וקבלת השירות נעשית באחת מחנויות ההסדר – האם יש חנות כזו בקירבה לבית הלקוח?

·         מהו הכיסוי הניתן? האם אביזר הנגנב מהרכב מוחלף באחד מכמה סוגי דגמים ידועים ומוגדרים מראש? בהתאם לרצון הלקוח ועד לגבול אחריות כספית מסוימת? בפוליסת ביטוח אביזרים רבות, הכיסוי הניתן הוא בעבור החלפת והתקנת אביזר ידוע ומוגדר מראש, לעתים כזה אשר ערכו נמוך מהאביזר אשר נגנב.

·         אילו אביזרים נכללים בפוליסת ביטוח מקיף לרכב? האם קיימים אביזרים להם אין כיסוי במסגרת ההטבה?

·         האם החלף המוצע הינו חדש ולא מחודש?

חשוב לשים לב כי אביזרים נלווים שאינם מחוברים דרך קבע לרכב כגון דיסקים, תקליטורי DVD וכו' אינם מכוסים במסגרת ביטוח אביזרים המוצע בהטבה לביטוח מקיף לרכב אלא במקרים מסוימים בהם הדבר מצוין במפורש.

אמצעי הגנה על אביזרי הרכב מפני פריצה

רצוי לחנות את הרכב במקום מואר והומה אדם, דבר המרתיע גנבים רבים מלנסות לפרוץ אל הרכב ולחפש כלי רכב הקלים יותר לפריצה ובעלי סיכון פחות לתפיסת הגנב. אם קיימת האפשרות כדאי להחנות את הרכב במוסך שיש בו שמירה. במידה וקיימים אמצעי מיגון ברכב כאזעקה, חשוב להשאיר מדבקה על הרכב המודיעה על כך ומרתיעה גנבים רבים. אין להשאיר את הרכב לא נעול, גם לא לזמן קצר ואין להשאיר אביזרים נשלפים או ניידים ברכב.


אודות מחבר המאמר

יועץ בענייני ביטוח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.