אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יתרונות של כתיבת צוואה לידועים בציבור

 

כאשר ישנם ביני זוג אשר הם ידועים בציבור, מומלץ כי הם ייערכו כתב צוואה אשר יחלק בעת מותם את מה שיש להם למטרה של ירושה. כדי למנוע וויכוחים מיותרים יכולים בעזרת צוואה יכולה לפתור המון בעיות אשר יכולות להיות בין משפחותיהם של הזוג אשר הם ידועים בציבור.

להלן מספר דוגמאות לבעיות אשר צוואה יכולה לפתור.

1)     אם כתב ירושה היה נכתב לפני המוות אש הייתה נמנעת עוגמת נפש של היורשים. את רכושו של המת.

2)     כאשר אחד מבני  זוג אשר הינם ידועים בציבור, מעוניינים להוריש את הדירה לבת זוגתו ולא לילדיו, כדי למנוע וויכוחים עם בת הזוג. כתב ירושה יימנע וויכוחים אילו.

3)     כאשר יש בן או בת של הורים אשר הינו מכור להימורים, כדי למנוע את בזבוז הכסף בעת מותם של אחד מבני הזוג אשר הם ידועים בציבור, כותבים בכתב ירושה כמה לתת לו אם בכלל.

4)     כאשר יש מעבר לדירה אחת עוד דירה נוספת לבן או לבת הזוג הידועים בציבור, ניתן לכתוב כתב ירושה אשר, ייחלק באופן שווה את הרכוש ביון היורשים. אם לא יתבצע כתב ירושה לרכוש זה. אז בני המשפחה יריבו על הרכוש, וזה כמובן יצור מצב לא נעים.

5)     אם ישנו רכוש כגון חנות או כל נכס אחר, בעת פטירתו של המת. אם ירצו לקנות את החלק הנותר של החנות, שלב זה יהיה כרוך בתשלום של מס רכישה. לכן כדי למנוע תשלום זה עושים כתב ירושה ולא צריך לשלם זאת יותר.

בעת כתיבת כתב ירושה או צוואה אנו אומנם לא נחוש כל כך בנוח , אך עדיין מומלץ וכדאי לעשות זאת. על מנת למנוע בעתיד וויכוחים ומצבים לא נעימים אשר ניתן למנוע אותם מראש.

יש כמובן את המפשט שאומר כסף מסנוור עיני חכמים כמה שזה נכון. ידועים מקרים רבים אשר בהם היה זוג אשר הינו ידוע בציבור בעת מותו של אחד מהם. בני המשפחה רוצים את רכושו של הנפטר. ורבים ואף אפילו מגיעים למצבים של משפטים עם שאר בני המשפחה.


אודות מחבר המאמר

מעיין זלי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.