אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך להקל על תופעות גיל המעבר

 

נשים וגברים סובלים מתופעות לוואי שונות במהלך גיל המעבר (מנופאוזה). בקרב נשים, החל מגיל 45 מתחיל תהליך בו השחלות חדלות להבשיל ביציות ומשתנה הרכב ההורמונים בגוף. תופעות הלוואי משתנות מאישה לאישה ומופיעות בתדירות שונה. ברוב המקרים, חשות הנשים כאבי ראש, גלי חום, הזעות, בעיות שינה, מצבי רוח קיצוניים, דפיקות לב מואצות, יובש בנרתיק ועוד. במקרים רבים משפיע השינוי ההורמונאלי גם על אחוזי השומנים בדם, כשהגוף מתקשה לפרק את הכולסטרול והסוכרים. הרפואה המודרנית ממליצה בדרך כלל על טיפול הורמונאלי ואילו מטפלים ברפואה סינית ממליצים על שינוי אורח החיים בתחומים שונים.

 

גיל המעבר: תופעות ואבחון רפואה סינית

הרפואה הסינית רואה את הגוף כמכלול שיודע לרפא את עצמו, כל עוד נשמר האיזון שבין היין והיאנג. בגיל המעבר מתחילה היחלשות של אנרגיית היין, וכך מתגברת אנרגיית היאנג ונוצרים מצבורי חום לא מאוזנים. עודף היאנג הוא זה שגורם לגלי החום ולתופעות הלוואי האחרות, ובעזרת תזונה ורפואה סינית מחזקים את היין ומשיבים את האיזון. מטרת הטיפול הסיני היא לאפשר לחום לצאת מהגוף בדרכים שלא יגרמו לתחושות לא נעימות כך שתוכלי לעבור את גיל המעבר בשלום. בדרך כלל ימליץ מומחה לרפואה סינית על סדרה של טיפולים שתבטיח שהגוף נשמר באיזון הנכון ולא חוזר למצב ההתחלתי.

 

איך להקל על תופעות גיל המעבר?

הרפואה המודרנית תמליץ לסובלות מתופעות הלוואי לטפל במצב בעזרת הורמונים. רגע לפני שפונים לטיפול הורמונאלי, ישנם כמה דברים שתוכלי לעשות כדי להקל על התופעות ולגרום לעצמך להרגיש טוב יותר. בראש ובראשונה – תזונה. צריכת סיבים תזונתיים ומזונות עשירים בחלבונים ובסידן ישמרו על רמת שומנים נמוכה בדם ועל תחושה כללית טובה. כמו כן, פעילות גופנית נמצאה יעילה בשיפור גלי החום ובהקטנת התדירות שהם מופיעים. הפעילות הספורטיבית תסייע גם לבעיות השינה ולניקיון של מחזור הדם והשלכת הרעלים. אל תהססי להשתמש בתוספי מזון טבעיים שיחזקו את ספיגת הויטמינים בגוף.  

 

תופעות גיל המעבר: מטפלים ברפואה סינית

איך הרפואה הסינית יכולה להקל עלייך ולגרום לך לעבור את גיל המעבר בשלום? קודם כל, היי בטוחה שדיקור סיני, תזונה נכונה וצמחי מרפא ישמרו על בריאות הגוף שלך ויבטיחו מצבי רוח סדירים ויציבים. מעבר לכך, מי שמטופלת בהורמונים ודאי יודעת שתופעות הלוואי לא נפסקות מיד. טיפול סיני מקל על תופעות הלוואי, מחליש את עוצמות גלי החום, מסייע לשינה טובה ובעיקר גורם לך להרגיש חזקה יותר ושולטת בשינויים שעוברים על גופך.


אודות מחבר המאמר

 

גיא סגל - מטפל ברפואה סינית

טלפונים 073-7368207 052-8064646

כתובת המרפאות:

רחוב שבט 25 תל אביב רחוב שרת 8 (מול הדואר),עפולה

בשתי המרפאות חנייה בשפע.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.