אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השלמת בגרויות ושיפור ציונים בשביל להתקבל ללימודים

בגרויות – לדאוג לפתוח כמה שיותר אופציות

לא תמים חושבים מראש על המשקל הרב שיש לציונים שונים, כמו בגרויות. בזמן התיכון הראש עשוי להיות טרוד ומליון דברים אחרים, ובעיקר אין את הנטייה להסתכל קדימה ולתכנן את העתיד מבחינת לימודים וקריירה. המזל הוא שאפשר להשלים בגרויות גם בהמשך הדרך, לשפר ציונים, וכדומה. השקעה בדבר כמו בגרויות פותח בהמשך הרבה אופציות, גם מבחינת תעסוקה וגם מבחינת לימודים. למשל, ישנם מקומות עבודה, גם עבור צעירים משוחררים, שמחייבים תעודת בגרות מלאה. אותם צעירים רוצים למשל לעבוד כדי לממן לימודים.

 

מכינות קדם אקדמיות – במקום השלמת בגרויות בנפרד

מי שצריך לשפר ולהשלים יותר ממבחן בגרות אחד, ואולי גם לעשות או לשפר פסיכומטרי, עשוי לבחור אופציה אחרת שהיא מכינות קדם אקדמיות. לימודים מעין אלו מהווים שגרה של לימודים, שמכינה את הסטודנטים לקראת הלימודים הגבוהים באותו מוסד להשכלה גבוהה, וחוסכת את הצורך של השלמת בגרויות באופן עצמאי על ידי קורסים שונים. יתרון נוסף של מכינות קדם אקדמיות הוא שהתלמידים כבר מכירים את מוסד הלימודים, מתרגלים לאופי התובעני של לימודי השכלה גבוהה, מכירים אנשים שילמדו איתם בהמשך, ועוד.

 

הסבת אקדמאים להוראה – דלתות לאפיקים חדשים

תחום לימודים שהחל לצבור פופולאריות הינו הסבת אקדמאים להוראה. אקדמאים רבים מחפשים גיוון  בתחום הלימודים שלהם, ופעמים רבות הם עשויים לבחור באופציה של הסבת אקדמאים להוראה ולנסות כיונים חדשים שהם לאו דווקא חשבו עליהם בזמן הלימודים האקדמיים שלהם. למשל, בזמן השלמת בגרויות מישהי חשבה שתרצה ללמוד ולהתפתח בכיוון אחד, אך לאחר כמה שנים במקצוע החליטה לנסות הוראה ולכן בחרה הסבת אקדמאים להוראה במטרה לפתוח דלתות לאפשרויות תעסוקה נוספות.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב ע"י חברת קידום אתרים - קידום אדיר .

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.