אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תסמונת דום נשימה בשינה

תסמונת דום נשימה בשינה - אל תירדמו בשמירה!

תסמונת דום נשימה בשינה היא אחד הסוגים היותר נפוצים של הפרעות שינה. מדובר על מצב בו סובל האדם בעיות שינה הקשורות בתהליכי הנשימה שלו, עקב חסימה חלקית או חסימה מלאה של דרכי האוויר בעת מהלך השינה. תסמונת הפסקת נשימה בשינה נחשבת כתופעה הפוגעת מאד באיכות החיים של הסובל ממנה וכן בזו של בן זוגו והיא מצריכה טיפול כדי להפחית באופן ניכר ולעיתים להפסקה מוחלטת של התופעה.

כיצד מתרחשת תסמונת דום נשימה בשינה?

תסמונת דום נשימה בשינה, נמנית כאמור על קטגוריית בעיות שינה. בעיות במעבר האוויר נובעות מחסימה המתרחשת בדרכי הנשימה העליונות במהלך השינה. מסתבר, כי אצל הסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה בעת שלב ההרדמות מתקיים רפיון באזור דרכי הנשימה העליונות, אשר מביא ל"נפילה" של דפנות הלוע, ובשל כך נוצרת חסימה, אשר מונעת מעבר של אויר לריאותיו של האדם. מצב כזה גורם לחנק או במילים אחרות מתרחש הפסקת נשימה בשינה.דום נשימה גורמת לירידה בכמויות החמצן בדם, ובד בבד עליה ברמות דו תחמוצת הפחמן. מוחו של האדם, שחש במתרחש, גורם להתעוררות הגוף (בד"כ האדם הישן אינו מודע כלל למה שקורה), על מנת להשיב את מתח השרירים, וכתוצאה מכך לפתוח ולאפשר מעבר אוויר תקין לריאות. תסמונת הפסקת נשימה בשינה מאופיינת בעיקר כתופעה של נחירות, ומצריכה כמובן טיפול בנחירות כדי לפתור את הבעיה.

פגיעה קשה באיכות השינה ובבריאות

דום נשימה גוררת אחריה בעיות רבות. חלק מהבעיות קשורות לאיכות ירודה של שינה. כל אדם הסובל מאותה דום נשימה, ושייבדק אצל ממעבדת שינה, יגלה שבמשך שנת לילה אחת שלו מתרחשות, לעיתים מאות הפסקות נשימה. הפסקות נשימה אלה מביאות ליקיצות קצרות, שככל הנראה האדם אינו מודע להן, אך הן פוגעות משמעותית באיכות השינה. זו הסיבה, כי הסובלים מאותה מתסמונת דום נשימה בשינה, נוטים לדווח על מעייפות קשה ונטייה להירדמות במהלך שעות היום. אך מעבר לאותן הפרעות שינה, חשוב להבין כי תסמונת הפסקת נשימה בשינה בפירוש מסוכנת לבריאות אותו אדם. היא ידועה כגורמת למחלות לב, כלי דם וכן שבץ מוחי.

אז מה עושים? טיפול בנחירות והפסקות נשימה!

במידה ועברתם אבחון אצל מעבדת שינה מוסמכת ונמצאתם סובלים מאותה תסמונת דום נשימה בשינה, חשוב מאד לדאוג לקבל טיפול הולם נגד התופעה, כדי לפתור את הבעיה לפני שתשפיע השפעה חמורה על בריאותכם.

כיום, מוצעת אלטרנטיבה חדשנית לטיפול נגד נחירות ותסמונת הפסקת נשימה בשינה, הנחשבת לפורצת דרך בתחומים אלו. המדובר על מכשיר ה -Snoring Care, המומלץ על ידי ידי רופאי אף אוזן גרון וכירורגים בתחום. מכשיר ה -Snoring Care מזהה את הפסקות השינה, שולח פידבק וגורם לאדם הישן לפתוח את מעברי האוויר מחדש ללא כל סכנה בריאותית. אין ספק, שמדובר בטכנולוגיה חדשנית, שמשנה את פני תמונת הסובלים מתסמונת דום נשימה.השימוש במערכת Snoring Care מביא לשיפור מיידי של תסמונת דום הנשימה בשינה דבר הבא לידי ביטוי בקיטון משמעותי בהפסקות הנשימה בשינה ובתופעות הלוואי הנגרמות בעקבותיהן.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.