אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שברולט: איך אנשים בוחרים מכונית?

אנשים שונים יש בעולם וכשהם ניגשים לעשות משהו בחיים שלהם הם עושים זאת במגוון של דרכים ועם גישות שונות מאד זו מזו. כיצד אנשים לבחור לעצמם מכונית? כיצד אנשים שונים בוחרים לעצמם שברולט? לפניכם בקווים כלליים כמה סוגים של אנשים שמציגים גישות שונות לרכישת מכוניות בכלל ודגמי שברולט בפרט.

המעשי

הטיפוס המעשי זוכה לתגובות מעורבות. מצד אחד כולנו חונכנו להיות מעשיים וכולנו רוצים להצליח. להיות מעשי זה לבחור שברולט בצורה הגיונית: כי יש לה מחיר שמתאים לתקציב של הרוכש, כי צריכת הדלק שלה מתקבלת על הדעת, כי היא עברה מבחני ריסוק בתוצאות טובות, כי יש עליה ביקורות טובות בעיתונות הרכב, כי המוסכניק אמר שהיא לא רואה מוסך וכן הלאה וכן הלאה סיבות טובות ומעשיות לקניית שברולט ולא כל מכונית מסוג אחר. הבעיה היא שהאדם המעשי מעורר גם אנטגוניזם אצל השכנים והחברים. ומה עם ההרפתקנות? אנחנו רוצים לשאול אותו. למה כל דבר חייב להיות הגיוני? למה אי-אפשר לקנות שברולט כי היא מבזבזת דלק בכמויות אבל היא מוצאת חן בעיננו בכל זאת?

הרומנטיקן

גם אם אנחנו לא מתים על הטיפוס המעשי, גם הטיפוס הרומנטי יכול לעצבן אותנו. אם הוא בוחר לקנות שברולט זה כי זאת מכונית שמסמלת עבורו את הרוח האמריקאית, את התרבות של ארצות הברית, את הטעם של הסרטים שהוא ראה ואת הצליל של ההמבורגר ושאר מאכלים ערבים לחך שלו. הוא קונה שברולט לא כי זאת המכונית הכי טובה בעולם או כי הציעו לו מחיר טוב. הוא קונה שברולט כי הוא רומנטי וכי היא מזכירה לו את ברוס ספרינגסטין ואת השלג בבוסטון בחודש ינואר כמה ימים לפני הסופרבול. למה אנחנו לא אוהבים אותו? כי הוא מזכיר לנו שהחיים זה לא רק כסף ומעשיות ושאפשר לחיות גם בלי להיות הגיוניים כל הזמן.

הירוק

כשהוא בוחן דגמי שברולט לעומת דגמי מכוניות אחרות הוא משווה צריכת דלק לקילומטר וכמות הפחמן שפולטת כל מכונית. יש לו כמובן דעות קדומות נגד מכוניות אמריקאיות אז הוא בוחן בחשדנות את הנתונים של היצרן שלא ממש מסתדרים לו עם מה שהוא חושב על מכוניות אמריקאיות. אנחנו נשאיר אותו עם ההתלבטות שלו כי אם נישאר יחד איתו הוא עוד עלול לשכנע אותנו לקנות איזה מכונית חסכונית בדלק שאוכלת רק ירקות אורגניים ומפרידה בין פלאסטיק לבין נייר כרומו משומש.

הנהנתן

מה שחשוב בחיים זה ליהנות ולכן אם הוא בוחר לקנות שברולט זה רק כי הוא בטוח שאיתה הוא ייהנה הכי הרבה. כסף? הוא כבר יסתדר ואין שום דרך לשכנע אותו שאולי הוא ייהנה מזה שהוא קנה לעצמו עוד שברולט אחת אבל בשבוע הבא הבנק ישלח מישהו לקחת אותה כי נגמר לו כל הכסף והוא הפסיק לענות לטלפונים של סגן המנהל. האמת שאנחנו מקנאים בו כי הוא יודע ליהנות היום גם אם מחר הוא יוכל לראות את הדגמים החדשים של שברולט רק בעיתון שאיתו הוא יתכסה על הספסל בגינה.

וזה שסומך על המזל

מה שיבוא יבוא, מה זה משנה? יצא שברולט? יאללה, בסדר, תביא את המפתחות ונצא לדרך!


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.