אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דמיון מודרך ולידה טבעית

לא צריך להיות גאון גדול כדי לדעת שהמילה הראשונה שעולה לאדם כשאומרים לו לידה היא- אפידורל. הזריקה המפורסמת ששינתה את הדרך שבה אנחנו חושבים על לידה היא כל כך פופולארית שלמעלה משמונים אחוזים מהנשים בעולם המערבי משתמשים בה. היתרונות הם ברורים, במקום "בעצב תלדי בנים" מקבלים "בסבבה תלדי בנים." יותר משזה לגיטימי זה מובן לגמרי מדוע אף אחת לא רוצה לחוות כאבי תופת. ושלא תטעו, מדובר בכאב שרק אשה יכולה לעבור.

אבל יש גם חסרונות. קודם כל, לא כל אשה רשאית לקבל אפידורל, לידה מורכבת ומצב בריאותי רופף אינו מאפשר הזרקה של אפידורל. בנוסף, מחקרים מראים ששימוש באפידורל מחליש את סף הכאב הטבעי, מה שפעם היה נסבל הופך בימינו לבלתי נסבל בעליל. זו מחשבה קצת ארכאית אך אין לזלזל בה כלל.

בשנים האחרונות יש גל של חזרה לטבע. הגל הזה מורגש בכל תחומי החיים מהאופן שבו אנחנו אוכלים, מרגישים, חושבים, וכמובן באופן שבו אנחנו מביאים ילדים לעולם. יותר ויותר נשים מעדיפות לידה טבעית "כמו פעם" בהנחה שזה טוב לתינוק ומשגר אותו לחיים נכונים. הלידה הטבעית חוזרת בגדול אבל, הכאב לא משתף פעולה. אם כל הכבוד, זה עדיין כואב.

לשם כך בדיוק פותחו שיטות שנועדו להקל על הלידה הטבעית ועל הכאב הכרוך בכך. ישנם נשים שיולדות במים, בטבע ולוקחות קורסי נשימה מיוחדים. חלקן פשוט יולדות, ככה, טבעי וכואב.

דמיון מודרך היא אחת השיטות היעילות והמתקדמות להקל על הכאב של היולדת. מדובר בשיטה ספציפית של דמיון מודרך הקרויה שיטת קיי ופותחה על ידי דוקטור קיי ולשינו מארצות הברית. השיטה מבוססת על כניסה למצב של ערפול ובעזרת מילים מסוימת הופכות מצב של כאב למצב של שלווה ונועם.

השיטה, כך מסתבר, עובדת לא רע והיא מלומדת בכל מקום בעולם וגם בישראל כמובן. מדריכים שהוסמכו באופן רשמי מלמדים את רזי השיטה וישנן סדנאות מיוחדות לנשים בהיריון. המילים, כידוע לכל, יכולות לייצר מציאות אלטרנטיבית למציאות הפיזית. כאב הופך לא רלוונטי, מתח הופך לשלווה.

בנוסף, קורס של דמיון מודרך בשיטת קיי יכול לספק לכם מיילדת שתלווה אתכם במהלך הלידה. מיילת זו קרויה בעגה המקצועית דולה והיא מתמחית באירועים קשים של לידה. היא תלווה אתכם לאורך כל הדרך תתרגל עם היולדת את הטכניקות ותרגיע אותה שצריך לאורך כל הלידה. הדולה אינה סמכות רפואית בשום אופן וכל תפקידה הוא ללות את היולדת בחויה המסעירה של הלידה.

נשים שעוברות לידה טבעית מספרות על חוויה מעצימה של רוחניות ונשיות. לפני שחושבים על אפידורל כדאי שתחשבו שוב, לידה טבעית, כמו פעם, כמו שצריך.


אודות מחבר המאמר

GreenWeb כותבים על NLP, דמיון מודרך ועוד מגוון נושאים, בקרו אותנו וקבלו עוד מידע על דמיון מודרך

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.