אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סוגי וילונות - וילון ונציאני

התקנת וילונות נפוצה בעיקר בבתי מגורים, אך בהחלט עשויה להתאים גם לבתי עסק ומשרדים. וילונות מוסיפים לחדר מראה מכובד ויוקרתי ויש להם גם תפקידים רבים: הם מסייעים במתן צל ויכולים להעניק פרטיות כאשר בני הבית רוצים לישון, לאכול וכדומה.

בין סוגי וילונות ניתן למנות וילונות של חדרי שינה ומגורים, וילונות ארוכים ויוקרתיים לסלון, וילונות לחדר האמבטיה המשמשים למניעת הרטבת הרצפה וכמו כן – וילון ונציאני.

תפקידו של וילון זה בדומה לתפקידם של וילונות אחרים הינו לווסת את כמות האור הנכנסת לתוך החדר. אולם, מה שייחודי לוילון זה הוא ההתקנה והעיצוב: ההתקנה של וילון ונציאני היא התקנה פנימית – כזו הנעשית מתוך הקיר, ולגבי העיצוב – צורתו של וילון ונציאני, בהבדל מוילונות בד, היא צורת שלבים.

וילון ונציאני דומה בצורתו לתריס ומשמש גם במגזר הפרטי וגם במשרדים. השלבים של וילון ונציאני דקים ועל כן מעניק וילון ונציאני מראה אלגנטי לחדר או המתחם בו הוא מותקן. עם זאת ניתן גם לבחור וילון ונציאני בעל שלבים רחבים.

חומרי הגלם הנבחרים בדרך כלל עבור וילון ונציאני הם עץ או אלומיניום, כאשר סוג העץ המומלץ עבור וילון זה הוא עץ מלא.

חומר גלם נוסף אפשרי הוא העץ המוקצף שהוא למעשה חומר דמוי עץ.

מבחינת העיצובים, ניתן להזמין וילון ונציאני בהדפסים שונים כמו וילון ונציאני חלק או מחורר או בהדפס סולמות וסרטים.

לגבי מנגנונים אפשריים , קיים וילון ונציאני שניתן לגלול באופן ידני, וכזה הניתן לתפעול עם מנגנון חשמלי.

אותם וילונות שפתיחתם וסגירתם נעשית בצורה ידנית, באים בדרך כלל עם כמות גדולה למדי של חוטי משיכה העלולים לכער את מראה וילונות ואת מראה החדר בכלל. מסיבה זו קיים וילון ונציאני מסוג סליידר או מג'יק וואנד אשר מאגדים את חוטי הגלילה בתוך מוט מיוחד ובכך תורמים לחזות נאה יותר של סביבת וילון ונציאני.

בנוסף, איחוד החוטים בתוך מוט אחד מקל גם על תפעול וילונות שכן במקום להסתבך עם משיכתם של מספר חוטים, צריך להניע גלילי אחד בלבד.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

ASK4 - קידום אתרים בגוגל

אתרים מומלצים נוספים:תדל - תקליטנים לימי הולדת ,ליצן 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.