אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השוואה בין ליסינג פרטי לליסינג תפעולי

כאשר אתם עומדים לרכוש רכב חדש יש לכם לא מעט חלופות שיאפשרו לכם לרכוש רכב חדש כאשר יש בידכם סכום מינמלי ואפילו אפס כסף בין יתר האופציות אותם אתם יכולים לקחת בחשבון לצורך רכישת רכב יש מקום של כבוד לרכישת רכב באמצעות ליסינג עליכם לקחת בחשבון שתחום זה נרחב מאוד וכולל סוגים שונים של פתרונות מימון לשוק הרכב במאמר זה תבוצע השוואה בין שני סוגי הליסינג העיקריים בשוק ליסינג פרטי  ולעומתו הפתרון שמשלב בתוכו פתרונות ניהוליים ונקרא ליסינג תפעולי

ליסינג פרטי הוא בעצם פתרון חלופי לצורך רכישת רכב חדש, במקום לקחת הלוואה מסניף מהבנק שלכם ניתן לקבל הלוואה ולהגיע להסדר תשלומים עם אחת מחברות הליסינג הפעילות בשוק הישראלי. חברת הליסינג תעביר את הרכב החדש שנקנה ע"י ללקוח בתמור הוא יעביר תשלום חודשי קבוע, לפרק זמן קבוע שהוא בדרך כלל בין שלוש לארבע שנים, עם תום התקופה הלקוח יכול להעביר את הרכב לרשותו לצמיתות באמצעות הוספת סכום כסף המגלם את שנותר לצורך רכישת הרכב. בנוסף יש באפשרות הלקוח להחזיר את הרכב אותו רכש שלוש שנים לפני לחברה ולקבל שוב רכב מדגם חדש לתקופת ליסינג נוספת של שלוש או ארבע שנים בתמורה להתחדשות התשלום חודשי הקבוע וחוזר חלילה כאשר עושים חוזה של ליסינג פרטי הלקוח הצרכן הוא האחראי הבלעדי על הרכב, הוא מחיביב ברכישת ביטוח עבור הרכב החדש כמו כן עליו להעביר את הרכב טסט, לטפל בו בצורה שוטפת במוסכים מורשים על פי תנאי היצרן ועוד ועוד. בעקרון ליסינג פרטי דומה בתנאים שלו להלוואה אותה תוכלו לקבל מסניף הבנק שלכם כזאת הניתנת לצורך רכישת רכב חדש, ישנם לא מעט צרכנים המעוניינים לרכוש  רכב חדש מהניילון ואינם רוצים לעשות זאת באמצעות הלוואה מסניף הבנק שלהם אלא באמצעות חברה חיצונית. הסכם ליסינג פרטי הוא אחד הפתרונות המועדפים, תנאיו של הליסינג הפרטי משתנים מחברת ליסינג אחת לחברת ליסינג שנייה מכיוון שכך רצוי לבצע השוואה בין מספר חברות ליסינג מוכרות ולמצוא את התנאים הטובים ביותר בעבורכם.

ליסינג תפעולי בשונה מאוד מליסינג פרטי הוא שירות מקיף שניתן לגוף מסחרי או ציבורי שבשרותו עומד צי שלם של רכבים, הגוף המסחרי או ציבורי מעניק את הרכבים לעובדים כחלק מסל הטבות, כאשר חברה רוכשת שרותי ליסינג תפעולי, חברת הליסינג היא זו שאחראית בכל הקשור לניהול צי הרכבים לרכב. היא אחראית על ביצוע הטיפולים השגרתיים. אנשיה הם שמעבירים את הרכבים טסט. הם שאחראים לטיפול במקרה של תקלה או תאונה, בנוסף יש לה חוזה עם חברת שירותי חילוץ וגרירה. עם תום תקופת השירות שהיא בדומה לליסינג פרטי שלוש או ארבע שנים מחליפה חברת הליסינג את כל צי הרכבים  ומעבירה לעובדים שלה רכבים חדשים. הרכב עצמו אינו נמצא בבעלות העובדים או החברה והם אינם אחראים עליו ובמקרה שעובד עוזב את מקום העבודה הרכב נשאר באחריותה של החברה. בדומה לליסינג פרטי חברות שונות מציעות תנאים שונים לגבי מגוון רכבים ולכן אם אתה בעל עסק הנזקק לשרותי ליסינג רצוי שתעשה בדיקה מראש.

 


אודות מחבר המאמר

מומחה לפיננסים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.