אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מלגזות ומנופים – דרכים שונות להרמת משאות

בעולם הטכנולוגי המתקדם בו אנחנו חיים, אך טבעי הוא שהאדם יהיה מסוגל לייצר מכונות ומכשירים שיסייעו לו בעבודה הפיזית, וייעלו את עבודתו. בדיוק לשם כך מיוצרים מלגזות ומנופים, המבצעים פעולות הרמה מורכבות במקום שאנשים יצטרכו לבצען, במאמץ רב. במאמר זה נסקור סוגים שונים של מלגזות ושל מנופים, על מנת להבין את ההבדלים המהותיים ביניהם.

מלגזות – הרמת משטחים בקלי-קלות

מלגזות יוצרו על מנת לסייע לאדם בהרמת משטחים. ישנם שלושה סוגי מלגזות עיקריים:

מלגזות מפעיל הולך / מלגזות איש הולך – מלגזות ששמן אומר הכול – מלגזות המופעלות באמצעות פעולת ההליכה של המפעיל שלהן. ברגע שהמפעיל הולך – המלגזה מתרוממת, בין אם באמצעות מנגנון הרמה מכני ובין אם באמצעות מנגנון הרמה חשמלי. במלגזות חשמליות, שהינן מלגזות המשמשות לנשיאת משאות לא כבדים במיוחד, משתמשים בעיקר לצורך הפצת סחורות ולעתים גם לצורך הובלת רהיטים וציוד. העובדה כי מלגזות איש הולך הן קטנות במימדיהן, מאפשרת ניוד קל שלהן ואף את הכנסתן למשאית הובלות לצורך שימוש באתר היעד.

מלגזות חשמליות – מלגזות חשמליות הן מלגזות מצוינות מן הבחינה הזאת, שהן מלגזות המתאימות לעבודה במחסן סגור, כאשר נדרשת נשאה של משקל כבד יותר מזה שמסוגלות לשאת מלגזות מפעיל הולך. זאת משום שהן פועלות על חשמל ואינן פולטות גזים רעילים שיכולים להזיק למפעיל המלגזות ולסביבה. מלגזות חשמליות נמצאות בשימוש במחסנים שונים, כגון מחסני מכולות וסופרמרקטים ומחסנים נוספים. החיסרון של מלגזות חשמליות הוא שיכולת ההרמה שלהן מוגבלת ל-3 טון בלבד. אם דרושה הרמה של משאות במשקל גבוה יותר, רק מלגזות דיזל יוכלו לבצע את העבודה.

מלגזות דיזל – מלגזות ממונעות הפועלות על דיזל. מלגזות אלה מיועדות לנשיאת משאות כבדים החל ממשקל של 3 טון ועד 6 טון והן מסוגלות פעול בכל מזג אוויר. מלגזות דיזל משמשות במקומות רבים ושונים, שהנפוץ שבהם הוא מחלקת המטען בנמל התעופה. החיסרון של מלגזות אלה הוא הכוח המניע אותן – הדיזל. כתוצאה מההנעה בדיזל פולות מלגזות אלה גזים רעילים רבים, ולכן הן מתאמות אך ורק לשימוש במקומות פתוחים.

מלגזות ומנופים – פתרונות הרמה לשימושים שונים

ההבדל העיקרי בין מלגזות ומנופים הוא הגודל. מנופים הם מתקני הרמה מאוד גדולים וגבוהים, וככאלה הם יכולים לשאת משאות כבדם הרבה יותר ממלגזות – ההבדל המהותי השני בין השניים. מנופים יכולים לשאת משאות במשקלים של עשרות טונות, ואילו המלגזה החזקה ביותר הקיימת כיום בשוק מסוגלת לשאת משקל של עד 6 טון "בלבד". לכן, מנופים הם מתקני הרמה המיועדים בעיקר לענף הבנייה, ואילו מלגזות משמשות להרמת משאות קלים יותר כגון סחורות ומטענים. במידה שתם נזקקים לפתרונות הרמה מקצועיים, פנו לחברה המתמחה בייצור ובשיווק של פתרונות הרמה, ובקשו ייעוץ מקצועי של התאמת הציוד לצרכים שלכם. בין אם אתם זקוקים למלגזות ובין אם אתם זקוקים למנופים – אנו מזכירים לכם שרק אדם מוסמך להפעלתם מוסמך להפעילם. לכן, כשאתם שוכרים את שירותיה של חברה המספקת פתרונות הרמה מקצועיים, ודאו שבידי מפעיליהם הרישיונות המתאימים להפעלה, כדי שהעבודה תתבצע בבטיחות הראויה. בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

מנופים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.