אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לצאת אחת ולתמיד מהמינוס

 

הטלפון מתקשר, המספר חסוי. איכשהו טלפון ממקור חסוי מתקשר עם הבנק. ומתי בדרך כלל מתקשר הבנק? מתי לאחרונה קבלתם טלפון כדי להודיע על העלאת הריבית על הפלוס שבחשבון. סביר להניח שטלפון מהבנק קשור במינוס, ובחריגה מעבר למסגרת האשראי. כיום אחרי שחוקי המפקח על הבנקים השתנו ואי אפשר לחרוג מעבר למסגרת האשראי, העניין הפך לקיצוני במיוחד. עד לפני כמה שנים גובה המינוס היה קשור בעיניים שעשיתם לפקידה או מנהל הבנק. והרבה פחות בגלל היכולות הפיננסיות שלכם.

חוץ מזה המינוס הזה שהתרגלתם לישון איתו הוא דבר מחורבן שלהחזיק אותו עולה כל שנה אלפי שקלים למשק הבית הממוצע. אז מה עושים עם זה ואיך לצאת מהמינוס? על מה לוותר? להתקמצן? לא לצאת לבלות? לחסוך באוכל? לוותר על הכבלים? אולי לחזור ולנסוע באוטובוס? לקחת הלוואות  ? 

ישנן שלוש מילות מפתח שאם תזכרו ליישם אותן לאורך זמן, השאלה איך לצאת מהמינוס תהפוך ללא רלוונטית.

המילים עליהן אני מדבר הן: ניהול, סדר עדיפויות, חלופות. כל אחת מהן היא עולם ומלואו אבל גם בכמה עשרות מילים ניתן לתאר את התועלות שמייצגות בייחד הן אומרות צרכנות נבונה

ניהול תקציב משפחתי  : מהיום בנוסף על היותכם, הורים, חברים, אחים, בני דודים, שכנים אתם גם מנהלי כספים. וכמו כל מנהל כספים אתם צריכים שתהיה לכם תוכנה כל שהיא, באמצעותה תוכלו לראות את כל המספרים. זה יכול להיות האקסל שהוא חלק מחבילת אופיס או כל תוכנה אחרת. מהיום כל מספר שנכנס או יוצא עובר בתוכנה הזאת. מהמשכורת על כל רכיביה ועד אחרון הכרטיסים לקולנוע. אם תתמידו בהצפת הפרטים לאורך זמן, תוכלו לראות בצורה אמיתית וחותכת את המצב הפיננסי שלכם. כך תוכלו להתחיל ולקבל החלטות מושכלות שהן המפתח לאיך לצאת מהמינוס.

סדר עדיפויות: יש לכם אקסל מלא במספרים. לכל שורה יש הסבר מנומק. 350 ₪ סרוויס מתנה לשפרה מהעבודה, 570 ₪ פן במספרה (זה היה לכבוד החתונה של שפרה) 829 ₪ לחשבון הסלולר שמתנפח ועוד הרבה מספרים, הרבה הסברים, הרבה תרוצים. ורק מינוס אחד גדול. אז איך לצאת מהמינוס. אחרי שכל המספרים מול העיניים. תתחילו לשחק איתם. קחו את טבלת האקסל, תדפיסו אותה ותגזרו אותה כך שכל תיבה בטבלה תהיה גזורה בנפרד. עכשיו תתחילו לשחק עם התיבות. המטרה של המשחק היא לזהות את סדר העדיפויות האמיתי שלכם. אחרי שתצליחו לזהות את סדר העדיפויות שלכם. יהיה לכם הרבה יותר קל להחליט על מה לוותר ואת מה לדחות.

חלופות: יש לכם אקסל מסודר ועכשיו גם יש לכם סדר עדיפויות, לדוגמא משכנתא ותשלום לגן בעדיפות ראשונה, חשבון נייד עדיפות שנייה וכרטיסים לקולנוע בעדיפות שלישית. נשאלת השאלה איך מקטינים את ההוצאות בתוך כל אחד מאותם רכיבים שבונים את סדר העדיפויות. כאן נכנס המושג חלופות. קחו בחשבון שכמעט לכל אחת מההוצאות, יש חלופה לעיתים בגלל הרגלים או חוסר תשומת לב אנחנו לא יודעים לזהות אותה. עכשיו שאנחנו מתמודדים עם שאלת איך לצאת מהמינוס הגיע הזמן שנבדוק את כל החלופות של כל אחת מההוצאות.

שיהיה בהצלחה  


אודות מחבר המאמר

מומחה לפיננסים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.