אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מראות פנורמיות ושימושן בתחום הבטיחות

מראה פנורמית היא אמצעי יעיל ופשוט שמומלץ להתקין בבתים בהם יש כניסה לחניה שהיא בעלת שדה ראיה מוגבל,כיום ניתן להשיג מראות פנורמיות בכל גודל ומידה עם אפשרויות תליה וכיוונון שונות המיועדות להגדלת שדה ראיה באיזורים מתים בכביש או ביציאה מחניונים.

מראות פנורמיות מגיעות בגדלים הבאים:

קוטר 32

קוטר 35

קוטר 42

קוטר 52

קוטר 62

קוטר 72

קוטר 92

את גודל המראה שקונים מומלץ לבחור לפי חישוב של שדה הראיה שרוצים לקבל וכן של מיקום ההתקנה של המראה.לדוגמא אם יש מעבר צר נשתמש במראה קטנה יחסית ואם המעבר רחב אפשר להתקין מראה גדולה יותר.

רובנו מכירים מראות פנורמיות מצמתים ברחבי הארץ שבהן אין לרכבים המגיעים משני הכיוונים שדה ראיה טוב מספיק בכדי להכנס לצומת.כאשר שדה הראיה הוא קטן ומוגבל זה אומר שישנו סיכוי גדול שיגיע רכב מהצד השני של הצומת ושני הרכבים עלולים להתנגש זה בזה והתוצאות עלולות להיות קשות.לכן השכילו הראשויות ולפעמים זה גם האזרחים והתקינו מראות פנורמיות בצמתים כאלו שבהם יש סיכוי גבוה לתאונה עקב חוסר שדה ראיה.ראוי לציין שהוספת מראות פנורמיות לצמתים אלו תרמה משמעותית להורדת אחוז התאונות שהתרחשו בהן עד לכמעט 0.

כיום ניתן להשיג מראה פנורמית גם לצרכים אישים כגון בכניסה או ביציאה מהחניון של הבניין (נפוץ מאוד ברחובות תל אביב) וכן לכניסה לחניות של בתים פרטיים בהם המדרכה צרה ושדה הראיה מוגבל.המראה הפנורמית היא מראה עגולה בעלת קימור מסויים היוצר גידול בשדה הראיה של המתבונן במראה.מראות פנורמיות מגיעות בשלל גדלים והן קלות להתקנה.

דרך נוספת להשתמש במראות פנורמיות היא להתקין אותם בחנויות כאמצעי להגנה מפני גנבים, גם כאן היכולת המדהימה של המראה לפתוח שדה ראיה לשטחים מתים יוצרת יתרון עצום מבחינת העובד בחנות שלא צריך לצאת כל רגע ולבדוק אם גנבו לו סחורה או לא.

לכן אם לא הצטיידתם במראה פנורמית עדיין, אני חושב שהגיע הזמן, המחיר הוא אפסי לעומת הקטנת אחוז התאונות העלולות להיגרם כתוצאה מחוסר שימוש.

בהצלחה :-)

 


אודות מחבר המאמר

roksמראה פנורמית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.