אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסוגים הרבים של מכונות אריזה

 בעולם בו אנו חיים היום ישנן אינסוף סוגים של מכונות אריזה. חלקן בשימוש בעולם העסקי במפעלים וחברות ענק אך חלקן גם נגישות למגזר הפרטי ואנו עושים בהם שימוש מבלי להקדיש לכך יותר מידי מחשבה. אותן מכונות אריזה מיוצרות במפעלים ייחודים ומיוצאות או נמכרות בארץ על פי דרישה ומאפיינים ספציפיים ומסוימים לפי צרכים של הארגונים המזמינים. תעשיית המזון היא אחת מהצרכניות הגדולות ביותר של התחום כאשר לכל חטיף, קיטנייה, ממרח, או בשר יש את האריזה המיוחדת שלו המזהה את המותג עם החברה היצרנית.

 

מכונות אריזה בשדה תעופה

מכונה זו היא הנפוצה ביותר בקרב שימוש פרטי, ולמרות שהיא לא קיימת בשדה התעופה בארץ ניתן לראות אותה כמעט בכל שדה בחו"ל. מדובר במכונות אריזה המשתמשות בניילון נצמד ומטרתן לארוז מזוודות באופן כזה שלא ייפתחו במהלך הטעינה והפריקה מבטן המטוס. שימושי מאוד למזוודות שנקרעו או לאנשים החוששים מפני פריצות וגניבות.

 

מכונת אריזה פצפץ

המכונה המדוברת מהסוג הזה תפקידה לארוז מוצרים שנועדו לשינוע אך מכיוון שהם שבירים מאוד יש צורך בהגנה נוספת מלבד מארז הקרטון בו הסחורה נמצאת. מכונות אריזה לנייר פצפץ למעשה עוטפות את המוצרים בניילון שאינו פוליטי לאן נצמד אלא שקית רופפת שיתרונה הגדול הוא בבועות האוויר הנמצאות בין דפנות הניילון. בועות אוויר אלה למעשה מתפקדות כבולמות זעזועים ומצליחות לספוג כל מכה שהחפץ מקבל. באופן הזה המכה מתפזרת לאורך הניילון, וגמישותו למעשה דוחקת את הכוח המופעל עליו ומצליחה לשמור עליו שלם. מכונות אריזה פצפץ נפוצות מאוד בקרב תעשיית ההיי טק שם יש צורך בשינוע חלקי חילוף, כרטיסים ממוחשבים, מסכי מחשב וחומרים שבירים אחרים.

 

מכונות אריזה לקופסאות

מכונות אלה מייצרות אריזות מקרטון שנועדו לתעשיית המזון. בתוצרתן אנו נתקלים מידי יום כאשר אנו עורכים קניות בסופר. הן נמצאות על מדף הדגנים ומבדילות בין מותג אחד לאחר, על מדף הקרקרים והלחמים המיוחדים כמו לחם שוודי או פתית מחיטה מלאה. אותן מכונות מייצרות קופסאות בגדלים משתנים בהתאם לבקשת ייצרן המזון ומטביעות על חלקן החיצוני גרפיקה שהוכנה מראש. אותה גרפיקה כוללת את שם המוצר, לוגו, תמונה, רשימת רכיבים ופרטים נוספים המשהים את המוצר ונקבעו על ידי מחלקת השיווק של החברה כמושכים ואטרקטיביים כך שיגרמו ללקוח הפוטנציאלי לרכוש דווקא אותם. לעיתים אותן מכונות אריזה לקופסאות מיוצרות עבור אריזה של אריזה אחרת, הכוונה היא לדוגמא מארז של חטיפי בריאות אשר מיוצרים ונארזים בשקיות פלסטיק בודדות לכל חטיף, ולאחר מכן מספר קבוע של אריזות כאלה נארזות בתוך קופסא אחת הנמכרת לציבור.

 

לסיכום, ישנן סוגים רבים של מכונות אריזה אשר מתאימות כל אחת לתעשייה אחרת. אלה מבינינו שלא נוטים להקדיש מחשבה לפעולות והעבודה שנעשית עד שהמוצר מגיע אלינו יכולים להיות מופתעים מאוד שיגלו את הסוד.

 


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.