אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי תאוריה בפשטות ובמהירות

קבלת רישיון נהיגה בישראל והתחלת לימודי נהיגה מותנית בהצלחה במבחנים של לימודי תאוריה. בדרך כלל לימודי תאוריה הם אחד המכשולים העיקריים המונעים מהרבה אנשים את קבלת רישיון הנהיגה. מבחן התיאוריה הוא שאלון אמריקאי המציע תשובות רב בררתיות בנושאים שונים הקשורים לעולם הנהיגה.

לימודי תאוריה - למה זה כל כך קשה?

לימודי תאוריה למעשה מסתכמים במבחן גדול המכיל מידע רב על עולם הנהיגה. החל מחוקי תנועה, תמרורים, תקנות, זכות קדימה, דרך תחזוקת הרכב, מבנה המנוע ועוד. בשל העובדה שהצלחה במבחן תיאוריה כרוכה בלימודים קשים ואפילו מפרכים, אנשים רבים נרתעים מלמידת התיאוריה.בנוסף לעובדה שלימודי תאוריה כוללים חומר רב המצריך למידה קשה וממושכת, מבנה מבחן התיאוריה מכשיל אף הוא. מבחן התיאוריה בנוי מארבעים שאלות רב בררתיות המכילות ארבע אפשרויות כשרק תשובה אחת מביניהן היא הנכונה. לרוב שאלות מבחן התיאוריה הן שאלות מכשילות, וכדי להבין את העיקרון עליהן מתבססות השאלות יש צורך להכיר את השאלות מבעוד מועד.מבחן התיאוריה הנו מבחן המוגבל בזמן, מה שהופך את לימודי התיאוריה לקשים אף יותר. בנוסף, הצלחה במבחן התיאוריה מאפשרת לא יותר מארבע טעויות. במידה ותטעו יותר מארבע פעמים תיאלצו לגשת שוב לבחינה חוזרת.אלמנט הלחץ משפיע גם הוא על לימודי תאוריה. מבחן תיאוריה אינו מבחן זול וכדי לגשת אליו יש צורך לשלם כמאתיים שקלים. לרוב מי שניגש למבחן תיאוריה אלו הם בני נוער בני שבע עשרה וצעירים. עבור צעירים בגילאים אלו מדובר בהוצאה לא קטנה שלרוב הם נאלצים לשאת בה באופן עצמאי, זאת הסיבה שבגללה לימודי תיאוריה הם עניין מאוד רציני בגילאים אלו.

לימודי תאוריה – איך מתחילים?

יש כמה שיטות כדי להצליח בלימודי תאוריה. השיטה הראשונה להצלחה בלימודי תאוריה היא להפנים את המושגים על ידי ישיבה לצד הנהג. פקחו את העיניים הסתכלו סביב, נסו לזהות את התמרורים שמסביבכם, האם אתם יודעים מה הם מסמלים? כשאתם מגיעים לצומת, האם אתם יודעים למי מגיעה זכות הקדימה? האם אתם מזהים את המהירות המותרת בכבישים? חוקי שמירת מרחק?נסו ללמוד מהנהגים שמסביבכם, הם יוכלו ללמד אתכם הרבה. שאלו אותם שאלות על תחזוקת הרכב, כמה הם מכירים את הרכב, כמה הם מכירים את המנוע. ככל שתיסעו יותר לצד נהגים שידריכו אתכם, כך לימודי תיאוריה יהפכו קלים יותר.שיטה נוספת להצלחה בלימודי תאוריה היא למודי תיאוריה באמצעות האינטרנט. כיום יש מספר אתרים מוצלחים המציגים את שאלות התיאוריה ומאפשרים אימון לקראת מבחן תיאוריה. היעזרו במבחנים אלו, השאלות המוצגות במבחנים אלו יכולות להשפיע גם עליכם.ישנן דרכים רבות להצליח במהלך לימודי תאוריה. אמצו את לוח התמרורים, תלו אותו בחדר השינה, חדר העבודה, בשירותים ובכל מקום שתוכלו לראות אותו. זיכרון של כלל התמרורים הוא תנאי הכרחי להצלחה בלימודי תאוריה. כמובן, שישנה תמיד הדרך לשכור את שירותיו של מורה המתמחה בהערת לימודי תאוריה לנבחנים במבחן הנהיגה העיוני, אם כי זו אינה בהכרח הדרך הנכונה ביותר, שכן לימודי תיאורי הנעשים באופן שיטתי, יוכלו להניב תוצאות חיוביות גם כאשר אלו יבוצעו באופן עצמאי, באמצעות ספרי הלימוד.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.