אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גימור ותחזוקה לפרקט

 

גימור לריצוף פרקט:

ישנם גימורים לפרקטים, אשר שומרים על איכות הפרקט והברק לאורך שנים. זוהי תוספת מומלצת מאוד שמדובר בפרקט עץ, גם אם מדובר בשלוש שכבות עדיין יש צורך לשמור על השכבה העליונה כמה שיותר.

איך נתקן כתמים על פרקט ושאר רצפות עץ?

במקרים פשוטים של שריטות וכתמים אני ממליץ שלא לעשות דבר, מכיוון שרצפת עץ היא מוצר חי וזה בסדר וסביר שיראו מעט שריטות וסמנים עם השנים, בסך הכול חיים שם. אך לעיתים ישנים סימנים מאוד בולטים שמכערים את הרצפה באופן בולט, במקרים אלו ישנם מכונות פוליש מיוחדות שאיתם אפשר להוריד חלק ניכר מכתמים קשים של סודה או יין אדום, זוהי עבודה של כמה שעות אך בסופו של דבר הכתמים יטשטשו או שירדו לחלוטין.

אבל רגע לפני שנוציא את המכונות הכבדות, ננסה לנקות עם מטלית עם אמוניה שעובדת על חלק מהכתמים. במקרה ויש כתמי מים, ממים שעמדו כמה ימים, ניתן לקחת מברשת שיניים ולשפשף, ולאחר מכן לעבור עם מטלית לחה.  עוד אפשרות לכתמים עקשניים במיוחד היא לשפשף עם צמר פלדה ולאחר מכן לעבור עם ווקס, רק שימו לב שלא לשפשף חזק מדי והצבע ירד.

רבים אומרים כי פרקטים ורצפות עץ הם אידיאליות לעונת החורף. אך בניגוד לשאר הציפויים ריצפת פרקטים רק לעיתים מגיעה עם שכבת ברק מיוחדת נגד שריטות. זמן ההתקנה לסלון ולמטבח  הרצוי על ידי מתקן פרקט מקצועי ויסודי היא בערך בשש שעות עבודה.

 

הפרקטים מעובדים באופן שגורם להם להיות פחות רגישים לנוזלים עומדים מבעבר מסיבה זו גם בהתקנת פרקט לפעמים לחפש מחיר נמוך עולה לנו ביוקר. רצפת פרקט למינציה יכול להיות זול במחצית מהמחיר של פרקט יקר. רוב הפרקטים הקיימים בשוק כיום הם עמידים יותר לשריטות ולא נוצר נזק משמעותי.יש להשתמש במטלית לניקוי ותחזוקה או שואב אבק לנקות אבק שהצטבר, העיקר שלא יהיו יותר מדי גלגל אבק קרובות אותה נקייה מחול או אבק. פרקטים תורמים להליכה נכונה. 


אודות מחבר המאמר

DIME

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.