אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בחירת מילות מפתח כחלק מתהליך הקידום

אחד מהשלבים של קידום אתרים הינו בחירת מילות מפתח. זהו שלב חשוב, כיוון שבחירה לא נכונה של מילות מפתח תגרום לקידום לא יעיל של האתר, או אפילו לכישלון של התהליך כולו.

נתחיל בשאלה למה נדרשות מילות המפתח? עסק או חברה בונים אתר באינטרנט על מנת לשווק מוצרים מתחום מסוים, שהינו תחום עיסוקו של בית העסק. אתר האינטרנט מאפשר לפנות לקהל לקוחות פוטנציאלי גדול בהרבה מכל קהל אותו ניתן לכסות באמצעות מודעות או מסעות פרסום. בשלב זה נוצרת השאלה – איך הגולש יידע שהאתר שלי קיים? כאן נכנס לתמונה תחום של קידום אתרים באינטרנט ושלב של בחירת מילות מפתח.

אז כיצד בוחרים את מילות המפתח כחלק מתהליך של קידום אתרים? תהליך בחירתם של מילות מפתח הוא תהליך מורכב. כחלק מהתהליך מקדמי האתרים לומדים את האתר של הלקוח ואת התחום בו האתר עוסק. במילים פשוטות מהות המשימה היא לנחש בצורה הקרובה ביותר מה יקיש הגולש הממוצע כאשר יבקש למצוא שירותים בהם עוסק האתר המקודם. את המטרה הזאת ניתן להשיג במספר דרכים. אפשרות ראשונה היא לא בחור מספר גדול של מילים או ביטויים שיהוו את מילות המפתח. אפשרות שנייה היא מספר ביטויים מצומצם שישמשו כמילות מפתח.

הדעה הרווחת היא להעדיף לבחור מספר מצומצם של מילות מפתח. הסיבה לכך פשוטה. אנשים הבוחרים במספר רב של ביטויים חייבים לקדם אותם בתוכן המתאים. תוכן רב הנדרש על מנת לכסות את כל הביטויים יגרום לכך שהאתר יהיה עמוס ולא ממוקד. עובדה זו תקשה על מנועי החיפוש להגדיר את תוכן האתר כתוכן איכותי. האפשרות השנייה מאפשרת למלא את האתר בתוכן איכותי הממוקד באותם ביטויים מצומצמים שבחרנו. הסיכון כאן שאם מילות מפתח נבחרו לא נכון, כל העבודה תרד לטמיון עקב כך שהגולשים פשוט לא ישתמשו בצירופים הנ"ל על מנת לחפש את השירות הנדרש.

לסיכום, כדאי לבחור מספר ביטויים מצומצם כמילות מפתח כחלק מתהליך של קידום אתר. על מנת לבצע זאת בצורה יעילה יש להשקיע מחשבה רבה וזמן לא מבוטל. יותר מכך , גוגל למשל, מעמיד כלים שיכולים לבצע בדיקות סטטיסטיות של מילים וביטויים בהם משתמשים הגולשים שמשתמשים במנוע החיפוש של גוגל, זהו אחד בכלים הטובים ביותר לצורך של קידום אתרים.


אודות מחבר המאמר

אקסטרה - קידום אתרים http://www.seo-extra.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.