אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מטבחים - הכל מתחיל בתכנון

 

מטבחים - הכל מתחיל בתכנון

מטבחים הם המרכז הקולינארי של הבית, לצד זה מטבחים הם גם המרכז החברתי של הבית. בעוד שבחדרי השינה כל אחד מסתגר לעצמו ובסלון כולם בוהים בטלוויזיה מהופנטים, מטבחים הם המקום בו אנשים מתקשרים אחד עם השני, בין אם על כוס קפה ובין אם על ארוחת ערב קלילה, מטבחים הם לב ליבו של כל בית ובעיקר - מטבחים הוא לב ליבו של הבית הישראלי החם.

אבל בכדי שיהיה לנו נוח ונעים לשהות באותם מטבחים ובוודאי שבכדי שיהיה לנו נעים לבשל, לטגן ולאפות בו, אנו חייבים לתכנן נכון מטבחים.

להלן הדברים החשובים ביותר עבור מטבחים שנוחים לעבוד ולבלות בהם:

מטבחים מרווחים הם מטבחים שכייף לשהות בו ומטבחים שנוח לעבוד בו: זה כלל מספר אחד - מטבחים חייבים להיות מרווחים. גם אם אתם מתכננים בית על שטח קטן, אל תוותרו על מטבח מרווח - זה הסוד לניהול מטבחים פעילים שכייף לעבוד וכייף להתקבץ בהם.

מטבחים מודרניים: אל תשכחו כי אנחנו חיים בעידן המודרניזציה. תכנון מטבחים חייב להביא בחשבון את כל הטכנולוגיות החדשות (מקום למקרו-גל, למעבדי מזון, מכונות קפה משוכללות ועוד). מטבחים אשר לא מתוכננים להכיל את כל האלקטרוניקה המתקדמת הוא לא יענה על כל הדרישות שלכם לא בעתיד הקצר ובוודאי לא בעתיד הרחוק.

מטבחים חייבים לשדר אסתטיקה: בין אם אתם פריקים של נקיון או לחלוטין לא, זה לא משנה ביתר חדרי הבית ובוודאי שלא משנה לגבי החצר אבל מטבחים - מטבחים חייבים להראות נקיים וסטריליים בכל עת. מטבחים הם המקום בו אנו מאכסנים אוכל, מכינים אוכל ובהרבה מקרים אף אוכלים. הסטריליות היא לא אופציה - היא מאסט.

תכנון נכון של מטבחים יכול לשדר נקיון והגיינה באמצעות שימוש בחומרים שקל יותר לשמור על הניקיון באמצעותם (כגון שימוש בניירוסטה, שימוש בצבעים בהירים לא אחידים,כל הגוונים של בז', אפור וכו', צבעי לקה אשר משדרים תמיד ניקיון). מטבחים צריכים להראות תמיד מבריקים וחלקים בכדי לשדר לכם תחושה נקייה. אם אתם תרגישו שנקי ונעים במטבח, כך תרבו לבלות בו ולכן ההשקעה בעיצובו של המטבח תשתלם.


אודות מחבר המאמר

חברה לתכנון מטבחים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.