אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מיקי שחם מביא דיווח על: הקרדינלים ישמעו על פריצת דרך במחקר על דם טבורי

מיקי שחם - בנק החיים, מביא דיווח על: הקרדינלים ישמעו על פריצת דרך במחקר על דם טבורי

פרופסור שנולד בצפון אירלנד יאמר בהתכנסות בחסות הוותיקן בספטמבר שאפשרי להשתמש בתאי גזע מדם טבורי של תינוקות חיים כדי ליצור אינסולין אצל חולי סוכרת ולגדל גושים של רקמת אדם לשימוש בניסויי תרופות.

הממצאים ייחשפו על ידי קולין מק'גאקין במוסד האוגוסטיאני ברומא ועשויים להעלות תמיכה בחקר תאי גזע מדם טבורי מצד הכנסייה הקתולית. מדענים בהתכנסות ייפגשו עם האפיפיור בנדיקט. "יכולנו ליצור תאים המייצרים אינסולין מדם טבורי, שזה פחות או יותר פעם ראשונה אי פעם", אמר מק'גאקין, פרופסור לרפואה מחדשת באוניברסיטת ניוקאסל. "למרות שאנשים יכלו לעשות זאת מתאי גזע עובריים, הם לא ברי-השתלה בגלל שאין להם התאמת רקמה עם המטופל. דם טבורי נותן יתרון גדול," הוא הוסיף.

"אנחנו יכולים לייצר רקמות שונות ורבות מתאי גזע של דם טבורי כך שאנחנו למעשה הראשונים שמתחרים בתאי גזע עובריים," אמר מק'גאקין. הוא יאמר לקהל, הכולל חברים ממכללת הקרדינלים, שהצוות שלו יכול כעת לגדל גושים של כבד ורקמת מוח לשימוש בניסויי תרופות.

הממצאים של מק'גאקין באים זמן שבו הכנסייה שוקעת במחלוקת לגבי חקר תאי גזע עובריים. הקרדינל אלפונסו לופז ארוג'ילו הזהיר בחודש שעבר שהריסת עוברים אנושיים הייתה שוות ערך להפלה. "נידוי יחול על הנשים, הרופאים והחוקרים שיחסלו עוברים (וגם ל) פוליטיקאים שיאשרו את החוק", הוא אמר.

מק'גאקין אמר שהוא קיווה שזו לא תהיה עמדתה האחרונה של הכנסייה. "בסופו של דבר נוכל להשיג את אותן התוצאות מתאי גזע לא עובריים. בערך 100 מיליון ילדים נולדים בשנה, זה הרבה תאי גזע אם אתה רוצה למצוא סוג רקמה שתואם לך."

כאשר תאים עובריים "מתרחבים" לשימוש הם לרוב הופכים לסרטניים, אך מק'גאקין אמר שאין זו בעיה עם דגימות טבוריות.

למעלה מ300 הורים באירלנד וצפון אירלנד שילמו כדי לאחסן את הדם הטבורי של ילדיהם בתקווה שיהיה ניתן להשתמש בו כדי לטפל במחלות בעתיד אך בית החולים National Maternity ובתי החולים Rotunda ו-Coombe maternity בדאבלין לא תומכים בבקשות לאסוף דם טבורי לאחסון אצל חברות פרטיות.

לפי מיקי שחם, בנק החיים, ביוני, המכללה המלכותית למיילדים וגניקולוגים בלונדון פרסמה דו"ח שאמר שלא היו מספיק ראיות כדי להמליץ על הפרקטיקה.

עם זאת מק'גאקין העריך שאחסון דגימה של דם טבורי מאחד מכל חמש אלף אנשים בכל קבוצה אתנית יהיה מספיק כדי להבטיח רקמות תואמות לכל האוכלוסייה.

לפי מיקי שחם, הטיפול המדובר בתאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

בבריטניה ה-NHS אוסף עד ל2000 דגימות דם טבורי בשנה, אך אין מתקן שכזה ברפובליקה. למועצת השתלת הדם האירית (IBTB) אין תוכניות להכיר מערכת ציבורית לאחסון דם טבורי בשל עלויות גבוהות. היא טוענת שהיא יכולה למצוא התאמות של תאי גזע לרוב המטופלים האיריים ברשומות בינלאומיות.

מיקי שחם - בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.

·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - בנק החיים, בלבד.


אודות מחבר המאמר

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית סיטוג'ן (חברה אחות של ביוקורד בע"מ - בנק החיים), היא היחידה באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה שיכול לשרת גם:

·       השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום

·       סדרות השתלות של הרפואה ההתחדשותית, הדורשות מספר תאים גבוה מאוד

·       טיפול במספר מחלות שונות

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות ביוקורד בע"מ - בנק החיים, בלבד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.