אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין: הזווית הנשית

ישנם רגעים  בחיים בהם את לא יכולה להימנע מלהיות מעט פסימית ולהסכים עם הקלישאה לפיה "קשה, קשה להיות אישה". החל מהרגע בו את הופכת להיות אישה מבחינה פיזיולוגית בסביבות גיל ההתבגרות, וכלה ברגע בו את מוצאת עצמך בחדר יולדות מנסה לנשום כדי להדוף את הכאב... כל אלו הם מצבים בהם גבר לא יבין ולא ידע. 

בעולם אידיאלי (או כמעט אידיאלי) המשפט הזה היה שמור למצבים בודדים בהם את רוצה לשחרר קצת קיטור ולהתרפק על כך שתמיד אפשר להאשים את אלהים או את חווה כשנמאס לך. אבל לצערנו לנשים בישראל יש את מלוא הלגיטימציה לומר משפט זה, במיוחד אם הן עומדות בפני התהליך הקשה של גירושין. ידוע כי, גירושין הם נושא קשה עבור נשים, ולא רק בגלל שמבחינת החוק. אישה המבקשת להתגרש צריכה את הסכמת בעלה ואת חתימתו הסופית. נכון הדבר, כי גם לנשים יש את הכוח להותיר גברים "עגונים" ולסרב לתת להם גט, אבל יחד עם זאת גבר המבקש נפשו להתגרש יכול לעשות זאת הרבה יותר בקלות אם הוא מציג בפני בית המשפט חשדות אודות בגידה, ומאידך הוא יכול לגור עם אישה נוספת מבלי שילדיהם העתידיים יזכו למעמד המשפיל של ממזרים.

מחקרים מראים גם, כי נשים חוות את ההליכים של גירושין בצורה אחרת מגברים. נשים, באופן טבעי, קשורות יותר לבית ולילדים ולא מעט קורה שאין הן המפרנסות העיקריות של המשפחה. בעוד הבעל עבד ופרנס, הן גידלו את הילדים והשקיעו יותר זמן בבית, אפילו אם עבדו גם בחוץ. אין הכוונה לצאת נגד המבנה החברתי הזה, אך אם חלילה מגיעים לשלב שבו האישה רוצה להיפרד, כלומר להתחיל בהליכים של גירושין, עליה לשנס מותנים ולהתכונן למאבק, בפרט אם בעלה אינו מעוניין כל כך כמוה בגירושין.

במקרים אלו, עליך קודם כל לפנות לעורך דין המתמחה בענייני גירושין. עורך דין, אשר ידע מתי לפנות לבית הדין הרבני ומתי לפנות לבית המשפט לדיני משפחה. כל אחד מהגופים הללו מתנהל בנפרד, וחשוב לפנות אליהם לפני הצד השני, כי הפונה ראשון הוא בעל יתרון. מצד שני כל פנייה תעלה לך כסף ולכן יש לפנות רק במקרים המתאימים עליהם ימליץ לך העורך דין לענייני גירושין.

במקביל לפנייה לעורך הדין , דאגי לפנות לבנק בו מתנהל החשבון המשותף ולהורות לפקיד או פקידה לחייב חתימה זוגית בכל נושא הוצאת כספים מהחשבון. כמו כן, אם אין לך מקורות הכנסה נוספים הלחמי על דמי המזונות של ילדיך וגם שלך כי הם ישפיעו מאוד על רמת החיים שלהם. אם את יכולה לוותר בנושא, עשי זאת- אם הויתור יזרז את ההליכים של גירושין לקיצם.זה המקום לציין, שאישה ללא עבודה או מקור הכנסה נוסף, לא תוכל להתקיים בכבוד על דמי מזונות בלבד (בדרך כלל) ולכן הכיני את עצמך לפני תחילת ההליכים של  גירושין. כמו כן, נסי להשיג חזקה על הדירה משותפת עד שהילדים יסיימו תיכון, באופן זה היציבות של חייהם  תשמר. אם אין אפשרות כזו, הניחי לעורך דין לענייני גירושין להילחם עבור חצי מהדירה עבורך כדי שאת ובעלך תוכלו למכור אותה, שווה בשווה.

ישנם דברים רבים אחרים שעליך לדון עם עורך הדין המתמחה בענייני גירושין, לכן דאגי לפנות אל מישהו עם ניסיון, וותק וסיפורי הצלחה, אדם מקצועי, קר רוח ואמין אשר ידאג למקסם את רווחיך, ולאפשר לך להגיע לשלב הבא של חייך בשלום. 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.