אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מסורות ופעילויות לפורים

 

פורים חל ב-י"ד באדר והוא חג בן יום אחד ע"פ המסורת בערים המוקפות חומה חוגגים יומיים והחג נמשך גם ב-ט"ו באדר

 פורים חל ב-י"ד באדר והוא חג בן יום אחד ע"פ המסורת בערים המוקפות חומה חוגגים יומיים והחג נמשך גם ב-ט"ו באדר. מסורת זו היא ע"פ ה כתוב במגילת אסתר " היהודים היושבים בערי הפרזות עושים את יום הארבע עשר לחדש אדר יום שמחה ומשתה ויום טוב ומשלוח מנות איש לרעהו..." כך הפך לו יום ט"ו אדר למעין חול המועד לערי הפרזות ואילו בירושלים שהיא עיר מבצר מימות עולם קוראים את המגילה ומקיימים פעילויות לפורים כגון  מצוות משלוח מנות ביום המחרת.

 זהו החג הססגוני ביותר מבין כל חגי השנה בשל שפע פעילויות לפורים בכל רחבי הארץ: תהלוכות תחפושות,קרנבלים, מופעי רחוב ועוד.

 אך לפני תחילת פעילויות לפורים  אנו נוהגים יום קודם לצום ב- י"ג באדר. צום זה נקרא תענית אסתר משום שמוזכרת במגילה בקשתה של שאסתר המלכה ממרדכי דודה "לך כנוס את כל היהודים הנמצאים בשושן וצומו עלי ואל תאכלו ואל תשתו שלושת ימים"

 פורים הוא החג היחידי שאנו חוגגים על ניצחון היהודים בגולה.

מגילת אסתר מספרת לנו בהרחבה את אירועי פורים   בפרס: על המלך אחשורוש שערך משתה ואשתו ושתי מרדה בו, על בחירת אסתר למלכת מדי ופרס במקום ושתי, עלית המן לגדולה ומזימותיו להשמיד את העם המפוזר והמפורד הזה, סיכול מזימתו על ידי אסתר המלכה, קריאת דברי הזיכרונות לפני המלך, עלית מרדכי לגדולה ותלית המן הרשע ועשרת בניו... כך מתואר לנו איך יום שהיה אבל נהפך ליום טוב, על כן נוהגים לומר "משנכנס אדר מרבין בשמחה" ...

 חכמינו שהיו מגנים בדרך כלל את השתייה לשוכרה, קבעו שבפורים חייב אדם לשתות ולהשתכר "עדלאידע" עד שלא ידע להבחין בין ימינו לשמאלו, בין "ברוך" "לארור"  בחג זה נפלו מחיצות רבות השומרות על נימוסי האדם במשך השנה ועידוד הליצנות חיקויים וסילופים הם הקושרים אותנו למצוות החג.

במסגרת פעילויות לילדים בפורים נוהגים להתחפש ולעשות תעלולים ומתיחות. בעבר הילדים היו מתחפשים לדמויות מההיסטוריה היהודית דוגמת משה רבנו, שלמה המלך, מלכת אסתר ולעוד דמויות מהעבר, אך היום החג הפך לחג ולשמחה בעיקר לילדים והם מתחפשים לדמויות מוכרות מהעולם שלהם כוכבים מפורסמים ודמויות מסרטים מצוירים ועוד.

 


אודות מחבר המאמר

 

SEOM ייעוץ שיווקי בתיירות Israel Travel

   הקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של  אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.