אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שרשראות זהב מול שרשראות כסף – מה עדיף?

שרשראות זהב מול שרשראות זהב, רבות הן השרשראות העשויות זהב, הזהב הוא מתכת שאינה מאבדת את צבעה הזוהר, אינה מחלידה ואינה מתיישנת. המתכת רכה יחסית וניתן להרכיב ממנה מגוון רחב של צורות. מעצבים שונים מעדיפים ליצור תכשיטי זהב בגלל הנוחות של החומר.

 

לעיתים לא משתמשים בזהב טהור אלא משלבים ניקל, נחושת, אבץ, פלדיום וכסף על מנת ליצור חומר שונה המכיל את יתרונות כל החומרים ויוצרים תכשיטים שונים. ברוב המקרים הדבר נובע בגלל מחירו הגבוה של הזהב, על ידי שילוב חומר אחר או בכך שרק מצפים את השרשרת, מוזילים את מחירה ועדיין שומרים על תכשיט זוהר ואיכותי.  

 

שרשראות זהב מול שרשראות כסף, בעבר הייתה עדיפות גדולה לשרשראות הזהב אך בשנים האחרונות הצטמצם הפער, ושוק תכשיטי הכסף גדל מאד.  שרשרת זהב תמיד סימלו סטאטוס מיוחד. לשרשראות זהב רבות יש תליון ובו שיבוץ של יהלום או אבן חן אחרת. בישראל נהוג לשים על השרשרת מגן דוד כסמל למסורת היהודית. הנוצרים עונדים צלבים, והן עשויות זהב או כסף לפי העדפות של העונדים אותן.

 

שרשראות זהב מול שרשראות כסף, שרשרת זהב היא מתנה אידיאלית לכל גיל. עונדים אותה ילדים וגם מבוגרים, גם נשים וגם גברים.  עוד מימי הביניים התקשטו גברים ונשים בכל מיני תכשיטים, בהתחלה הם נוצרו מחומרים כגון עצמות, עץ וצדפות, ולאחר מכן ממתכות שונות, וזה היה טבעי שגם כיום ממשיכים להתקשט בשרשראות כמו פעם, כמו מלכים ומלכות, רוזנים, ואנשים עשירים שהתקשטו בהם.

 

שרשראות זהב מול שרשראות כסף, זהב או כסף, כל אחד והעדפות שלו, אך לפני קניית שרשרת יש לחשוב מתי יהיה בה שימוש, לאילו בגדים רוצים שתתאים. כשעונדים תכשיטים כדאי שיהיה תיאום בין השרשרת, לצמיד ולעגילים "התמונה" השלמה תהיה יפה יותר ונעימה יותר . אפשר למצוא שרשראות לכל אירוע, לבוקר ולערב, לעבודה או למסיבות יוקרתיות,  יש המעדיפים לקנות שרשרת אחת יקרה שאותה יענדו רק לאירועים מיוחדים, יש כאלה שיעדיפו לקנות באותו מחיר מספר שרשראות כדי שהם יוכלו להחליף ולענוד כל פעם שרשרת אחרת, ויש כאלה שיקנו בשווקים מספר רב של שרשרות בשלל צבעים וצורות ולכל בגד יענדו את השרשרת המתאימה לה ובכל פעם אחרת.


אודות מחבר המאמר

אקסטרה - קידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.