אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טאקי בפייסבוק - הטרנד הבא?

טאקי בפייסבוק

כמו אפליקציות רבות אחרות, גם משחקי טאקי לא איחרו להגיע לרשת החברתית הפופולארית ביותר בעולם: פייסבוק. יחסית למשחקים אחרים כמו טריוויה, באבלס או פוקר, טאקי בפייסבוק נפתח בשלב מאוד מאוחר ונראה שלבקשתם של מאות אלפי גולשים. עד השלב בוא נוצרה אפליקציית טאקי בפייסבוק, נפתחו קבוצות רבות שקראו לאפשר אפליקציה של המשחק. משחק טאקי און ליין התאפשר בפייסבוק כתחרות בחדרי משחק, כאשר ניתן לקבוע עם חברים בחדר מסוים אליהם יכנסו. כמו כן, ניתן גם לשחק מול גולשים אחרים שמחוברים מכל רחבי העולם.

טאקי בפייסבוק: חוקים

משחקים רבים הגמישו את החוקים כאשר עברו לגרסה המקוונת שלהם, אך לא כך הדבר לגבי טאקי בפייסבוק. משחק הקלפים לא שינה צורתו ולא את דרך התנהלותו כמשחק קלפים ממשי. השוני היחידי שניתן למצוא בחוקי טאקי בפייסבוק הוא הגבלת הזמן בתורו של כל שחקן. במשחק האמיתי אנחנו לא מודדים זמן בדרך כלל, אם כי במשחק האונליין, כדי למנוע איטיות ולאפשר למשחק לזרום מגבילים כל שחקן לעשר שניות בהם עליו ללחוץ על הפעולה שברצונו לבצע. בחריגה מהזמן מועבר התור לשחקן הבא.

טאקי בפייסבוק: איך זה עובד?

על מנת להתחיל ולשחק טאקי בפייסבוק, יש תחילה ללחוץ על כפתור ה-Like. לאחר מכן נפתח דף האפליקציה שמאפשר משחק טאקי אונליין. בדומה לאתרי משחק טאקי אחרים, גם בפייסבוק יש מספר אפשרויות. ניתן לשחק כשחקן יחיד מול המחשב, לשחק מול שחקנים אחרים מרחבי העולם או לפתוח חדרי משחק ולהזמין חברים מסוימים. בתור דף המשחק יש דירוג של המנצחים הגדולים, כאשר מבוצע עדכון בכל פעם שמתרחש שינוי. הנקודות במשחק מצטברות במהלך כל המשחקים ולא מתאפסות לאחר כל משחק בודד.

טאקי בפייסבוק: סגור או פתוח?

מי שיחפש בימים אלה את אפליקציית משחק טאקי בפייסבוק לא ימצא דבר. מסתבר שבמחציתה של שנת 2010 התקבלה הודעה לכל הרשומים לאפליקציה ובה נכתב כי לרגל שדרוג המשחק האפליקציה נסגרת זמנית. נכון להיום, מספר חודשים אחרי אותה הודעה, עדיין לא נפתח המשחק מחדש. למורת רוחם של כל הרשומים, נפתחו דפים רבים הקוראים להנהלת פייסבוק לפתוח בשנית את המשחק הפופולארי. לא ברור מהי הסיבה להסרת המשחק, אם כי לפי השערות מגבלה טכנולוגית היא שחסמה את האפשרות.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב על ידי אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.