אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מלגזות חשמליות

פתרונות השינוע הקיימים בשוק הרכב מכסים מגוון רחב של יישומים בתחומים שונים. מלגזות חשמליות החלו את דרכן משנות החמישים של המאה ה- 19, ופעלו באמצעות חומרי דלק טבעיים כפחם ונפט. כיום אנו יכולים להגיד, כי חומרים אלו כשהם נשרפים הם מהווים מקור לזיהום האויר והסביבה, וכך פוגעים גם באיכות הסביבה ובבריאות האדם. כתשובה, הומצאו מלגזות חשמליות הפועלות על ידי גז פחמימני מעובה (גפ"מ LPG), מתאן (ביו- מאסה), תאי דלק מיוחדים אשר פולטים אדי מים ועוד. 

נהיגה במלגזה חשמלית

סביבת העבודה שבה ישנה פעילות מלגזה מחייבת עמידה בתקנים מיוחדים. רק נהג מורשה (בעל רישיון מלגזה) רשאי לנהוג על גבי מלגזה, ובאחריותו לבדוק את סוגי האלקטרוליטים המפעילים את המלגזה ואת היכולת שלהם לעמוד בתנאי קור למשל בשורר בחדר קירור או במחסן. כמו כן, גם מפעיל המלגזה בעצמו חשוף לעתים לתנאי טמפרטורה וסביבה המחייבים אותו ללבוש בגד מתאים לשמירה על בטיחות העבודה. נתוני המלגזה החשמלית ישתנו בהתאם לדרישות השטח ולסוג העבודה הנדרש: עומס הרמה, מהירות נסיעה, גובה מזלגות ההרמה, רדיוס הסיבוב ועוד. היתרון של מלגזה חשמלית בא לידי ביטוי במחסנים סגורים הדורשים עבודה מדויקת יותר ועדינה בתנועה, כשלא נפלטים גזים רעילים. למלגזה חשמלית אין רעש מנוע גבוה כפי שרעש רכב מנועי הפועל על דלק נוזלי.

כושר העמסה ועוד

למלגזה חשמלית יש כושר העמסה של עד 5.5 טון, כאשר ביחס לגובה ההרמה ניתן לקבוע גם את משקל הציוד להעמסה המשונע. המלגזות נבדלות זו מזו במזלגות ההרמה המשתנים עקב אופי העבודה או העבודה בהייטק, תנאי השטח לעבודה ועוד. ניתן לקבל שירותי תיקון מלגזות במוסכים מורשים או בשטח, רצוי לבדוק זאת מול משווק המוצר, אף אם זה נקנה כיד שניה. מלגזות משמשות לא אחת להובלות ושליחויות של חומרי בניין.


אודות מחבר המאמר

כתיבת תכנים שיווקיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.