אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תחבורה ציבורית מתאימה

מתי כדאי לנסוע באוטובוס ומתי להשתמש במיניבוס?

כל אדם מחליט איזה כלי תחבורה נוחים לו בשימוש היום יומי וגם בזמן חופשה לפניכם יתרונות של אוטובוסים ומיניבוסים אשר באמצעותם מיליוני אנשים נוסעים ממקום למקום בעולם.

אטובוסים:

יש עדיפות להשתמש בשירותי הסעות אוטובוסים כאשר אנו נוסעים לטיול. מה יכול להיות יותר נחמד מאשר לשבת באוטובוס עם חלונות גדולים במזגן, לשמוע מוזיקה ולצפות לעבר הנוף המדהים שאנו רואים מהחלון. לא צריך לדאוג לשום דבר ורק להנות מהנסיעה בזמן הטיול באוטובוס ממוזג שפשוט כיף לשבת בו.

מיניבוס:

יש פעמים ששימוש באמצעות מיניבוס יכול להיות מאוד נוח, למשל הסעות לאירוע בהם דרוש רכב גדול אך לא בהכרח אוטובוס. גם כאשר נוסעים במיניבוסים של מוניות שרות בשעות הבוקר הם עוקפים את כל    הפקקים ומגיעים הרבה לפני האוטובוסים של התחבורה הציבורית ולרוב המחיר נסיעה הו זהה.

שתי האופציות יכולים להיות פתרון מצוין לפקקים בבוקר ולמנוע כמה שיותר זיהום אוויר. אפילו שאוטובוס פולט הרבה חומרים לא בריאים לסביבה עדיין זה הרבה יותר טוה מאשר עשרים מכוניות שנוסעות בכביש.

יש מדינות בהם הסעות אוטובוסים הם פתרון אידילי לעבודה, ומי שמליט להגיע בכל זאת ברכב פרטי. חייב לשלם אגרה וזה יוצר ממש לא כדאי.

פתרון מצוין נוסף הוא הרכבת שהיא מהירה יותר מכל כלי התחבורה האחרים אך לצערנו לא מגיעה לכל מקום. יש תחנות מאוד קבועות ואין כניסה לאזורים ספציפיים שזהו חסרון גדול. במדינות רבות באירופה יש רכבות בתוך העיר והן מגיעות כמעט לכל מקום אפשרי.

בישראל ישנה רכבת קלה כזו בעיר ירושלים אך עדיין גם בתוך עיר גדולה זו המסלול שלה מאוד מוגבל. בעתיד הרחוק כנראה יהיה לכולנו אופציה לעלות על רכבת אשר תגיע כמעט לכל נקודה ובכל עיר וכלי תחבורה זה צריך להיות יותר מהיר מאוטובוס או מיניבוס.


אודות מחבר המאמר

יערה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.