אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מיקי שחם על: מחקר עשוי לטמון בחובו הפתעה לטיפול באלצהיימר

מיקי שחם על: מחקר עשוי לטמון בחובו הפתעה לטיפול באלצהיימר

תרכובת הדומה למרכיבים של הדי.אן.איי עשויה לשפר את הסיכויים שתאי גזע שהושתלו ממח העצם של המטופל לתוך המוח יגבשו לעצמם את הפונקציות של תאים ניזוקים ויעזרו לטפל במחלת האלצהיימר ומחלות נוירולוגיות אחרות.

צוות מחקר בהובלת פרופסור קימינובו סוגאיה מאוניברסיטת מרכז פלורידה מצא שטיפול בתאי מח עצם בתרביות מעבדה עם ברומודאוקסיורידין (bromodeoxyuridine), תרכובת שנהפכת לחלק מהדי.אן.איי, יגרום לכך שתאי גזע בוגרים אנושיים יהיו צפויים יותר להתפתח כתאי מוח לאחר שהושתלו במוחותיהם של חולדות מבוגרות. הממצאים ייכללו במהדורה הבאה של כתב העת נוירולוגיה ונוירו-מדע מחדשים, אשר צפויה להתפרסם בסוף פברואר.

סוגאיה ועמיתיו במכללה למדעים ביו-רפואיים על שם ברנט של אוניברסיטת מרכז פלורידה מקווים לבסוף להראות שתאי גזע שהושתלו ממח העצם או מהדם של מטופל יהיו טיפול אפקטיבי למחלת אלצהיימר ולמחלות נוירולוגיות אחרות בגלל שהם יכולים להחליף תאים שמתים ממחלות אלו. החוקרים עובדים על בסיס מענק בגובה 1.4 מיליון דולר מהמוסדות הלאומיים לבריאות.

"על ידי שימוש בתאי הגזע של המטופל במקום בתאי גזע עובריים, אנחנו יכולים להימנע מהדאגות האתיות שיש לאנשים רבים לגבי חקר תאי גזע", סוגאיה אמר. "אנחנו גם לא חייבים לדאוג שהמערכת החיסונית תדחה את התאים החדשים".

תאי גזע מחזיקים בהבטחה לטיפול של מחלות רבות בגלל שהם מסוגלים להתחלק עד אינסוף ולהתפתח לסוגים שונים ורבים של תאים בגוף האדם. החוקרים באוניברסיטת מרכז פלורידה ואוניברסיטת אילינוי בשיקגו, שם סוגאיה לימד לפני שעבר לאוניברסיטת מרכז פלורידה בקיץ שעבר, הם הראשונים להדגים זיכרון משופר אצל בעלי חיים מבוגרים לאחר השתלת תאי גזע עצביים לתוך מוחותיהם.

סוגאיה ועמיתיו השתמשו בברומודאוקסיורידין על מנת לשפר את הסיכויים לכך שתאי הגזע שנלקחו מתאי הגזע של הבוגרים יכללו בתוכם את הפוטנציאל להתפתח באופן יעיל יותר לתאים עצביים.

לפי מיקי שחם, בנק החיים, באותם ניסויים, הם דיווחו על הצלחות בלקיחת תאי גזע ממח עצם ולגרום להם להפוך לתאי רשתית לאחר שהם הושתלו אצל חולדות. שיפור הסיכויים של תאים מושתלים המתפקדים כתאי רשתית הוא סימן מעודד לטיפול בגלאוקומה ומחלות אחרות שגורמות למטופלים לאבד את הראייה.

לפי מיקי שחם, הטיפול המדובר בתאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

סוגאיה מקווה שמחקרים עתידיים באוניברסיטת מרכז פלורידה יובילו לחוקרים המשיגים שליטה מוגברת על גרימה לכך שתאים יתפתחו נכונה כתאי מוח ברגע שהושתלו במוחות וכתאי רשתית כאשר הושתלו בעיניים. קבוצת המחקר שלו גם בוחנת את היכולת של תאי גזע שנלקחו ממח העצם של מבוגרים להפוך לסוגי תאים אחרים, כמו תאי שרירי הלב, לאחר שהם טופלו עם ברומודוקסיורידין. ניסויים רבים נוספים בשימוש בתרביות תאים ובעלי חיים צריכים להתבצע לפני שיהיה ניתן לבצע ניסויים על בני אדם.

עמיתיו של סוגאיה כוללים את חוזה פולידו, לשעבר פרופסור בבית הספר לאופתלמולוגיה ומדעים חזותיים באוניברסיטת אילינוי שבשיקגו, ואשתו של שוגאיה, איקוקו, שותפת מחקר במעבדתו באוניברסיטת מרכז פלורידה.

טכנולוגיות מפרויקט המחקר מורשות ל-NewNeural LLC, חברה תחת מימונו של סוגאיה ושני מייסדים אחרים. החברה עובדת על פיתוח ומסחור מוצרים שמשפרים את יכולתו של המוח לתקן ולהחליף תאי מוח פגומים.

מיקי שחם– בנק החיים, מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות - - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.

·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - בנק החיים, בלבד.


אודות מחבר המאמר

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית סיטוג'ן (חברה אחות של בנק החיים), היא היחידה באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה שיכול לשרת גם:

·       השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום

·       סדרות השתלות של הרפואה ההתחדשותית, הדורשות מספר תאים גבוה מאוד

·       טיפול במספר מחלות שונות

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.