אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדיקת משכנתא וכונס נכסים

החלום על בית משלכם עומד להתפוצץ? כשלקחתם את המשכנתא האמנתם באמת ובתמים שתוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים אלא שבינתיים נולדו  הילדים, ההוצאות גדלו, אחדים מכם אולי איבדו את מקום עבודתם ובלית ברירה התחלתם לפגר בתשלומי המשכנתא. החוב תפח, הוטלו עליכם עיקולים ואוטוטו גם צו הפינוי ידפוק בדלת. לדעת אובליגור, זה הזמן לבצע בדיקת משכנתא. מהי בדיקת משכנתא? בדיקת משכנתא היא בדיקה שבה המומחים שלנו יבדקו את תשלומי המשכנתא שהבנק למשכנתאות גבה מכם מהיום הראשון שבו התחלתם לשלם.

למה חשוב לעשות בדיקת משכנתא? כל עוד אתם משלמים את המשכנתא במועד- לרוב התחשיב של הבנק למשכנתאות הוא נכון. הבעיה מתעוררת כשמתחילים הפיגורים. כשיש פיגור בתשלומי המשכנתא פעמים רבות הבנק למשכנתאות מתחיל להעמיס על החוב הוצאות ועלויות מופרכות ומוגזמות המחושבות בצורה לא הגיונית ובינינו, גם לא חוקית. בחשבון הפיגורים שנפתח במיוחד עבורכם מחושבות הוצאות ועלויות מנופחות, וכאן יש מקום רב לבדיקה ולפתיחת דין ודברים מול הבנק. תבינו, ככל שתשלומי המשכנתא היו בפיגור תקופה ארוכה יותר, הסיכוי לטעויות ולניפוחים רב יותר.

מה מוצאת בדיקת משכנתא? בדיקת משכנתא יכולה למצוא שבעוד שהבנק טוען שהחוב שלכם עומד נניח על סכום של 200 אלף שקל, בפועל – הסכום הוא רק 80 אלף שקל. על חוב של 200 אלף שקל תוכלו לקבל צו פינוי מהבית אבל אם תוכיחו שהחוב נמוך בהרבה ממה שהבנק טוען- צו הפינוי יתבטל ותוכלו להישאר בביתכם.

שורה תחתונה: בדיקת משכנתא יכולה להציל את ביתכם.

כשחוב משכנתא פוגש כונס נכסים

ניסיתם להגיע להסדרים אולי אפילו ניהלתם קרב משפטי אך בסופו של דבר נחלתם מפלה. הפסדתם את הבית. מה קורה עכשיו? נעים מאוד, תכירו את כונס הנכסים. מהו כונס נכסים? כונס נכסים הוא גוף חיצוני (בדרך-כלל עורך דין) שבית המשפט ממנה במטרה לגבות את החוב. כשמדובר בחוב של משכנתא, עורך הדין שמונה להיות כונס נכסים בעניינכם יוביל מהלך שבסופו של דבר יסתיים במכירת ביתכם. הבית יפורסם למכירה, יתכן ותקבלו צו פינוי שידרוש מכם לפנותו וכך ביתכם יעמוד למכירה (בצורת מכרז כשהוא ריק). כיצד מתחלק הכסף ממכירת הבית? לאחר מכירת הנכס הכסף מועבר לבנק למשכנתאות לשם כיסוי החוב, עורך הדין מקבל ממנו את שכר הטרחה ויתרת הסכום (אם נותר) תעבור אליכם. שורה תחתונה: כונס נכסים הוא הזרוע שבית המשפט מפעיל במטרה לגבות את החוב.


אודות מחבר המאמר

דני ליבנה

מנכ"ל אובליגור

www.obligor.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.