אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפסקת עישון בהיפנוזה

גמילה מעישון היא אחת המלחמות הקשות של המאה העשרים ואחת. מחקרים כבר הוכיחו את הנזק הבלתי הפיך הנגרם כתוצאה מפעולת עישון סיגריות, המתבטא במחלות לב, ריאות, כלי נשימה ועלול להגיע עד להתפתחות מחלת הסרטן. שיטות רבות קיימות כיום כדי להגיע למצב של הפסקת עישון. גמילה מעישון בהיפנוזה היא שיטה מוכרת המעודדת הפסקת עישון וגם גמילה מעישון. האם שיטת ההיפנוזה באמת עובדת?

הפסקת עישון, כולם מעודדים את זה

כולם יודעים שאחת המלחמות הקשות שיש היא גמילה מהתמכרויות. הפסקת עישון היא מלחמה קשה בשל העובדה כי מדובר בהרגל יום יומי, המתבצע מספר פעמים ביום. פעולת העישון מלווה את המעשנים לאורך כל היום: בבוקר, בערב, עם הקפה, בדרך לעבודה, בהפסקות, לפני הישיבה, אחרי הישיבה, כששמחים, כשעצובים, כשכועסים. כל פעולה וכל אירועי החיים מהווים הזדמנות מספיק טובה כדי להצית עוד סיגריה ולהתחיל בפעולת העישון.ההתמכרות לפעולת העישון אינה רק בשל החומרים הכימיים הנמצאים בסיגריות כמו לדוגמא הניקוטין, ולא בשל פעולת השאיפה והנשיפה הכל כך מרגיעות, אלא בשל העובדה שהסיגריה מתקשרת באופן ישיר לכל הפעולות והמצבים ביום יום. יש שיגידו כי עישון סיגריות הוא למעשה פיצוי על חסכים מסוימים, וכי פעולה כה מזיקה כמו עישון היא החלטה של תת המודע.

הפסקת עישון בהיפנוזה, האם זה עובד?

תהליך גמילה מעישון בהיפנוזה משפיע באופן ישיר על תת המודע, ועל כן ניתן לומר בוודאות כי הפסקת עישון בהיפנוזה יכולה לסייע במרבית המקרים להפסקת עישון. הפסקת עישון בהיפנוזה היא תהליך קצר יחסית בו המטופל מובל על ידי המטפל. במרבית טיפולי הפסקת עישון בהיפנוזה, הפסקת העישון מתחילה באופן מיידי לאחר הטיפול הראשון. מעשנים שניסו הפסקת עישון בהיפנוזה, יוכלו לספר כי גמילה מעישון בהיפנוזה היא תהליך קצר ויעיל, המסייע להפסקת עישון. אך תהליך הגמילה עצמו אינו פשוט והוא מלווה בהרבה כעס ועצבים.

סדנאות גמילה או היפנוזה, מה כדאי יותר?

שיטה טובה יותר להתחיל תהליך של הפסקת עישון היא הבנה בסיסית של התהליך מתוך התבוננות עצמית אל החסכים שלשמם עישון הסיגריות מתקשר. מכון שאיפה מציע סדנאות קבוצתיות לגמילה מעישון תוך כדי העצמה אישית. השיטה של מכון שאיפה מציגה את המטופל כגיבור. הטענה הבסיסית של השיטה אומרת כי מי שיש לו את הכוח לבצע גמילה מעישון, יוכל לעשות כל דבר. ברגע שמגלים מה הם החסמים הגורמים למטופל לעשן, מדוע המטופל גורם לעצמו באופן מודע, נזק עצמי לבריאות לעיתים אף באופן בלתי הפיך, אין סיכוי שהמטופל יחזור לעשן. גמילה מעישון באמצעות היפנוזה אינה יכולה להבטיח הפסקת עישון לטווח הארוך, הסדנאות של מכון שאיפה דווקא כן יכולות להבטיח זאת.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.