אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בתי דפוס - התפתחות ענף הדפוס

ענף הדפוס הוא ענף עם היסטוריה ארוכת שנים, ובמהלך השנים הוא עובר לא מעט שנויים והתפתחויות, אם פעם בתי דפוס היו עמוסים בכוח אדם ובמכשירים כבדים  מגושמים , היום בית דפוס יכול להיות גם בית דפוס שעובד אונליין , נעזר במכונת דפוס דיגיטלית מתקדמת וכמעט שאינו זקוק לכח אדם לשם ביצוע הפקות הדפוס שלו.

בתי דפוס קיימים בעלם מאז המאה ה-16 , לאחר ההתפתחות של המצאת הדפוס החלו לצוץ ברחבי העולם בתי דפוס שהיה להם תפקיד חשוב בהפצת דעות ורעיונות ברחבי העולם, בקבלת מידע על המתרחש בעולם, בביסוס השפות השונות בעולם, ובהחלשותה של הכנסייה ששלטה עד כה על מקורות הידע בעולם.

העולם של המאה ה-21 אינו יכול להתקיים ללא בתי דפוס , אנו נולדנו למציאות שבה בתי דפוס הם דבר מובן מאליו , והם מספקים היום שירותים לענפים שלמים, לתקשורת לסוגיה , לענף הפרסום, לענף העיצוב, לעולם הספרות ועוד ועוד.

בתי דפוס מעניקים מגוון רחב של שירותי דפוס לכל דורש, מי שירצה יזמין שירותי דפוס לשם הדפסת פליירים או פרסומות, מי שירצה יוכל להזמין שירותי דפוס לשם הדפסת שלטים לרכב, מי שירצה יוכל להזמין שירותי דפוס להדפסת עלונים ומגזינים וכך הלאה והלאה.

בתי דפוס משמשתמשים היום במכשור טכנולוגי מתקדם שמאפשר להם לבצע תוך דקות ספורות הפקות דפוס שכוללות אלפי עותקים.

שיטות הדפוס הנהוגות היום  במירב בתי הדפוס בישראל הן שיטות דפוס עקיפות שכוללות בתוכן את הדפוס הדיגיטלי, דפוס אופסט ודפוס משי.

מנתוני התאחדות התעשיינים עולה כי בישראל קיימים היום 1200 בתי דפס מסוגים שונים, יש בתי דפוס בינוניים ויש בתי דפוס קטנים שכונתיים ו ויש בתי דפוס המתמחים בשיטת דפוס ספציפית אחת.

בתי דפוס נהנים היום מירידה בעלויות הייצור דבר שמאפשר להם לספק ללקוחותיהם שירותי דפוס שונים במחירים נוחים ביותר.  

יש בישראל מגוון רחב של בתי דפוס באיכויות שונות  ובגדלים שונים, אחד מבתי הדפוס המובילים את ענף הדפוס הדיגיטלי הוא בית דפוס ביג גרף אשר מתמחה בשירותי דפוס דיגיטליים אך מספק ללקוחותיו מגוון רחב של שירותי דפוס שונים.


אודות מחבר המאמר

ביג-גרף  - דפוס דיגיטלי, צילומים והעתקות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.