אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפתרון לאובדן השיניים - חשוב מאוד !

אחת הבעיות המרכזיות הקשורות לבריאות השן היא אובדנן של שיניים, וזאת כתוצאה מריקבון או נשירת השן לאחר היחלשות אחיזתה בחניכיים במקרה של חשיפת השורש. לבעיה זו ישנם מספר פתרונות.

הפיתרון המסורתי הוא התקנת שיניים תותבות, הנעשה באמצעות בניית מערך של שיניים מחומר מלאכותי המותאם למקום בו חסרה השן או השיניים. חיזוק השיניים התותבות למקום בו חסרות השן או השיניים נעשה באמצעות יצירת שכבת חומר סינתטי, המכסה חלק מהחניכיים על מנת ליצור אחיזה יעילה במקום.

לשיניים תותבות יש שתי מטרות עיקריות:

על מנת להתגבר על חיסרון זה שבשיניים תותבות, קיים פיתרון חדשני יותר לבעיית אובדן השיניים, והוא השתלות שיניים. ניתוח השתלת שיניים מתבצע במרפאת שיניים, והוא הופך יותר ויותר לטיפול שיניים שגרתי, הגם שדורש ידע וכישורים מתאימים יתרונו של ניתוח השתלת שיניים הוא בכך שהוא מקנה לחלל הפה מראה טבעי יותר, שאינו מחייב כיסוי החניכיים או חלק מהם בחומר כלשהו, ובכך נשמר מראהו הטבעי של חלל הפה.

מאחר שבכל מקרה של השתלת שן, מחובר השתל שיניים ישירות לעצם הלסת, אין ניתוח של השתלת שיניים גורם לפגיעה במראהו הטבעי של חלל הפה, והכתר שעל השתל נראה דומה מאוד לשן הטבעית.

מחקרים מראים כי גם במקרים של אובדן שיניים מלא וניתוח השתלת שיניים בכל חלל הפה, מגיעה יעילותן בלעיסת המזון ל-95 אחוזים מזה של השיניים הטבעיות.

ניתוח השתלת שיניים הוא ניתוח פופולארי בישראל מאז שנות ה-80. השתלת שן מתבצעת בשני שלבים:

כאשר ישנו צורך בהשתלת שיניים בחלק האחורי של הלסת העליונה, ישנם מקרים בהם אין מספיק עצם אליה ניתן לחבר את השתל, וזאת משום קיומם של חללים בעצם הנקראים סינוסים. במקרים כאלה, על רופא השיניים לבצע פעולה הנקראת הרמת סינוס, פעולה הכוללת מילוי עצם בחומר מלאכותי המגדיל את צפיפות העצם ובכך מאפשר את חיבור השתל הדנטלי לעצם. ניתוח הרמת סינוס מתבצע בדרך כלל בהרדמה מקומית.

יש לציין שבתחום ניתוחי השתלות שיניים השפיעה ההתקדמות הטכנולוגית גם על דרך עריכת הניתוח וההחלמה שבעקבותיו. בעוד שבשיטות הישנות היה צורך לבצע חתך ברקמת החניכיים במקום בו מוברג השתל ולאחר מכן לבצע תפר ולהמתין כ-6 חודשים עד להחלמת המקום בו נעשה התפר, הרי שבשיטה החדשה אין כל צורך לחתוך את רקמת החניכיים. שיעור ההצלחה בתחום השתלות שיניים עומד על מעל ל-90 אחוזים. השיקום הנדרש לאחר ניתוח השתלת שיניים שונה ממטופל למטופל, ומחייב המשך המעקב במרפאת שיניים.

במרפאת שיניים זו תוכלו לקבל מגוון גדול מאד של פתרונות לבעיה הספציפית שלכם. אם למשל אתם זקוקים לשיקום פה ולסת, השתלות שיניים או טיפולי שיניים מסוגים אחרים, פה יציעו לכם להקל על עצמכם ולעבור את רוב טיפולי השיניים ביום אחד, בהרדמה מלאה. זו בדיוק הדוגמא שממחישה מדוע כל כך חשוב לבחור במרפאת שיניים איכותית כל כך, כי רק פה יוכלו להציע לכם כל כך הרבה טיפולי שיניים, במסלולים כל כך מתקדמים.

צלצלו עכשיו 03-6050889 ותתחילו לחייך


אודות מחבר המאמר

במרפאת שיניים של דורון אבניאלי תוכלו לקבל מגוון גדול מאד של פתרונות לבעיה הספציפית שלכם. אם למשל אתם זקוקים לשיקום פה ולסת, השתלות שיניים או טיפולי שיניים מסוגים אחרים, פה יציעו לכם להקל על עצמכם ולעבור את רוב טיפולי השיניים ביום אחד, בהרדמה מלאה. זו בדיוק הדוגמא שממחישה מדוע כל כך חשוב לבחור במרפאת שיניים איכותית כל כך, כי רק פה יוכלו להציע לכם כל כך הרבה טיפולי שיניים, במסלולים כל כך מתקדמים.

צלצלו עכשיו 03-6050889 ותתחילו לחייך

Google+

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.