אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אופני עץ ללא פדלים – איזו מין חיה זאת?

 

סוג אופנים אלה אשר נקרא לעיתים גם 'אופני ריצה' או 'אופני דחף' הינם אופנים אשר נראות אומנם מבחינה חיצונית כמו האופנים הקלאסיות אך חסרות מספר מרכיבים אשר מבדילים אותן מאופנים רגילות. באופנים רגילות ישנם בלמי יד ורגל, שרשרת ופדלים. על מנת להזיז את האופנים קדימה יש לפדל בפדלים ואם רוצים לעצור יש להשתמש בבלמים. ילדים קטנים אשר רק לומדים לרכב על אופניים חייבים להיעזר בגלגלי עזר.

אופני חסרי פדאלים הם חיה אחרת מאחר והם אופנים ללא פדלים, שרשרת או בלמים. אז איך רוכבים עליהם?? פשוט רצים עליהם! מאחר ואופני הריצה נמוכות מאוד, הילד מוצא את עצמו מתיישב על הכיסא ועושה את מה שהוא עושה הכי טוב החל מגיל שנתיים – רץ! פעולת הריצה מניעה את האופנים קדימה וכאשר הילד רוצה לעצור הוא פשוט בולם באמצעות הרגלים, באופן טבעי לחלוטין.

אם הילד 'רץ' על האופנים אז איך הוא לומד לרכב?

פעולת הריצה של הילד נותנת לאופנים את התנופה הרצויה על מנת לאפשר לילד להרים את רגליו ולהרגיש את חווית הרכיבה. ברוב המוחלט של המקרים אפילו אין צורך להגיד לילד להרים את רגליו אלא הוא עושה זאת באופן אוטומאטי. כאשר המהירות פוחתת הילד מרגיש בעצמו את הצורך להוריד רגלים אל הקרקע ולבלום.

אופני עץ ללא פדלים מומלצים ללימוד הרכיבה מאחר והם מכינים את הילד לרכיבה על אופנים מבלי להשתמש בגלגלי עזר.

האם ישנם יתרונות נוספים לאופנים אלו על פני אופנים רגילים?

ישנם מספר יתרונות בולטים בשימוש באופני עץ ללא פדלים כאופציית הבחירה לחוויית הרכיבה הראשונה של ילדכם :

עקב יתרונות אלה, אופני עץ חסרי פדאלים מומלצים לשימוש מגיל צעיר מאוד (שנתיים) ולאחר מספר שנים לעבור לאופנים רגילות ואפילו לא יהיה צורך להשתמש בגלגלי עזר.


אודות מחבר המאמר

חובב רכיבה בשטח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.