אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב מוצר - חשיבות ענף עיצוב המוצרים

עיצוב מוצר - הסברים והגדרה

כחלק מהעלייה בתחרות בשוק התעשייתי ובחשיבות של האסתטיקה של המוצר, שומעים הרבה על עיצוב מוצר. מאמר זה ינסה להסבר מהו עיצוב מוצר, מה  בינו לבין עיצוב תעשייתי ומה חשיבותו בשוק של ימינו.

אז מהו למעשה עיצוב מוצר ?

עיצוב מוצר הוא תחום בעיצוב תעשייתי. בעוד שבעיצוב תעשייתי יש פוקוס רחב יותר על רעיונות, מוצרים ושיטות, עיצוב מוצר מתמקד במוצר עצמו. אפשר לומר כי עיצוב מוצר הוא ספציפי יותר או כי לפני כל עיצוב תעשייתי יש עיצוב מוצר. כאמור, תחום עיצוב מוצרים מתחשב גם הוא נוסף על הפן האסתטי, בפן ההנדסי והפרקטי ובגורמים כמו השתלבות בשוק ושמישות ותועלות צפויות ונדרשות.

חשיבותו של עיצוב מוצר איכותי

עיצוב מוצר הוא חלק אינטגראלי מהמוצר עצמו. מה שווה מוצר בשוק של ימינו בלי מהות עיצובית אסתטית? נוסף לזה, עיצוב מוצר יכול לשדרג את המוצר, עיצוב מוצר נכון ומקצועי יכול להבליט אותו מן המוצרים האחרים ולהעניק לו יתרון משמעותי בשוק.

תמיכה ממשלתית בענף עיצוב מוצר / עיצוב תעשייתי

כחלק ממדיניות ממשלתית של תמיכה בכלכלה הישראלית חד לשם הגדלת הייצוא המקומי והכנסת מטבע זר למדינה, מדינת ישראל מפעילה תוכניות לעידוד ענף העיצוב התעשייתי. מדינות רבות אשר תומכות בתחום זה מראות שיפור ניכר ביכולת ונפח הייצוא שלהן בתוך שווקים בינלאומיים. כאמור, עיצוב מוצר לא דן רק בחיצוניות המוצר כי אם גם בפונקציונאליות שלו, ולכן לישראלים יש פוטנציאל עצום לפרוח ולהגביר קצב ייצור וייצוא - אשר בסופו של תהליך תורם ליצירת מקומות עבודה, הן עבור בעלי תפקיד מעצב מוצר חדשים והן לפועלים במפעלי ייצור מוצר כלשהו.

על תהליך העיצוב

תהליך עיצוב מוצר מורכב מכמה שלבים. ראשית כל יש לבחון את השוק, להבין מהו קהל היעד ומה הם צרכיו. שנית יש לחשוב על עיצוב מוצר במונחים של פרקטיות ופונקציונאליות. השלב הבא נוגע לעיצוב מוצר ממש והוא בחירת הצורה והקונספט העיצובי באמצעות שרטוט והדמיית מחשב. שלב נוסף וקריטי רק כשמדברים על  עיצוב מוצר מורכב הוא מודל ממחושב של שמתפקד כמו המוצר עצמו. לאחר בחירת הקונספט העיצובי, בחינת השוק ובניית המודל נשאר רק לייצר את המוצר ולשווק אותו, זה מבחן המציאות של עיצוב מוצר.

עיצוב מוצר ומקצועיות

קיימים בארץ מגוון מוסדות לימוד מקצועיים המלמדים עיצוב מוצר וחשוב לבחור מעצב מוצר מקצועי מוכשר ויצירתי שיוכל בעזרת לימודיו וכישוריו להביא את המוצר שלכם קדימה.


אודות מחבר המאמר

סטודיו לעיצוב איזוגי - עיצוב מוצר , עיצוב תעשייתי , פיתוח מוצר .

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.