אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סוגים שונים של אהבת ספרים

 

הרבה אנשים אוהבים ספרים; רבים עוד יותר אומרים שהם אוהבים ספרים. כאשר מדברים על אהבת ספרים יש לכך משמעויות שונות. לא כל האוהבים, אוהבים באותה הצורה וישנם כמה דרכים לאהוב ספרים.

לאהוב לקרוא ספרים

הצורה הפשוטה ביותר, ולעניות דעתי גם העדיפה, של אהבת ספרים היא אהבת הקריאה בהם. ישנן דרגות שונות של אהבת קריאה. ישנם קוראים מזדמנים שאוהבים לקרוא ספרים אבל לא יותר מדברים אחרים בחייהם: אוכל טוב, טלביזיה טובה או גרועה, משחקים, עבודה, קריירה, ביקור אצל רופא שיניים, ארוחות משפחתיות ושאר פעילויות אנושיות של האדם המודרני שמתחרים על זמנו הפנוי של האדם מן הישוב. קריאת ספרים, מצד שני, יכולה להיות הפעילות הראשונה במעלה עבור אנשים אחרים. עבורם, ספרים הם בעדיפות ראשונה בחייהם ועל המציאות להסתדר עם הקריאה ולא להיפך. בין הקיצוניות השונות הללו ניתן למצוא אלפי אלפים של קוראים שנהנים מהקריאה ברמות שונות של אינטנסיביות.

לאהוב ספרים

לא כל מי שאוהב ספרים אוהב לקרוא אותם. ישנם אנשים שאוהבים ספרים בתור קישוט או סמל מעמד או אמירה תרבותית ריקה מתוכן. אנשים אלה רוכשים כותרים רבים לא מתוך כוונה לקרוא אותם, חס וחלילה, אלא רק כי הם אוהבים שיהיו להם הרבה ספרים בבית. האמת ניתנת להיאמר שמדפים עמוסי ספרים הם בהחלט קישוט יפה לבית שמוסיף אווירה מיוחדת לכל חדר ולכל חלל. חשוב גם לציין שלעיתים אוהבי ספרים אלה גם קוראים מדי פעם ספר אבל הם דומים יותר למי שיש בבעלותו מלתחה אדירת ממדים שהוא לעולם לא יצליח ללבוש את כל הבגדים שבה.

לאהוב לאסוף ספרים

דרגה גבוה יותר, לפחות מבחינת ההשקעה, של אנשים שאוהבים ספרים גם מבלי לאהוב לקרוא אותם היא דרגתם של האספנים. ניתן לאסוף ספרים כמו שאוספים בולים, נעליים או פרסות סוסות עתיקות (הפרסות, לא הסוסות.) האספנים יכולים לבוא בכל הצורות והצבעים והם יכולים לבחור ספרים לפי מגוון אדיר של קריטריונים. ישנם האספנים שמחפשים מהדורות ראשונות של ספרים וישנם אספנים שמחפשים מהדורות עם טעויות הדפסה. ישנם אספנים שמתרכזים בסופר אחד ויחיד ואחרים בוחרים תקופה או אסכולה מסוימת או שפה. לעיתים מדובר בהשקעה כספית לכל דבר ועניין. אלה הם האספנים שסוחרים בספרים ומחפשים אקזמפלרים לקנות בזול ולמכור ביוקר. ספרים יכולים להיות השקעה כספית טובה גם אם ישנן דרכים רבות שבהן ניתן לעשות כסף בקלות גדולה יותר.

לשלב אהבות

וישנם אנשים שמשלבים צורות שונות של אהבת ספרים. ניתן למצוא בהחלט קוראים נלהבים שגם מבקשים לשלוח את ידם באספנות של כל המהדורות של הסופר האהוב עליהם. לעיתים הקריאה עצמה היא סוג של אספנות כשהקורא מבקש לאסוף כמה שיותר ספרים ברשימת הקריאה שלו. קוראים רבים שאוהבים ספרים גם מבקשים למלא את הבית שלהם באהבה הגדולה הזו ולכן יש להם מדפים שכורעים תחת אוסף הספרים שלהם, שאת רובם – אם לא כולם – הם אכן קראו. אין צורך להסתפק בסוג אחד של אהבת ספרים וכל אחד יכול למצוא לעצמו את השילוב שמתאים לו בין הפנים השונות של אהבת ספרים או להסתפק בפן אחד ויחיד של האהבה לספרים.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.